nieuws

Tesco start met oogscan klanten

Buitenland

Tesco start met oogscan klanten

LONDEN – Tesco plaatst in zijn tankstations een oogscanner. Met behulp van de scanner wil de retailer de klanten gepersonaliseerde advertenties aanbieden.

De Britse retailer monteert in de tankstations speciale schermen die de ogen van de klanten scannen. Wanneer de klant in de rij staat om af te rekenen, verschijnen er gepersonaliseerde advertenties op het scherm. De scanner plaatst advertenties op basis van geslacht en een schatting van de leeftijd.

Concurrentie

De schermen dragen de naam OptimEyes en zullen in 450 tankstations van Tesco worden geplaatst. De fabrikant van de schermen laat in een persbericht weten dat ook andere supermarktketens interesse hebben voor het product.

Moment

De schermen houden ook rekening met het moment van de dag. Zo zal een klant in de ochtenduren wellicht een aanbieding zien van energydrinks en later op de dag van een magazine. Volgens de makers is de privacy van de klanten niet in het geding, aangezien er geen foto’s van de klanten worden opgeslagen.

Reageer op dit artikel