nieuws

Real gaat strijd aan met Aldi

Buitenland

Real gaat strijd aan met Aldi

MÖNCHENGLADBACH – De Duitse supermarktformule Real gaat de strijd aan met Aldi om klanten met het kleinste budget. De Metro-dochter heeft een nieuw budgetmerk geïntroduceerd met de slogan ‘Ohne Schnickschnack. Ohne teuer’, vrij vertaald: zonder poespas, niet duur.

Real brengt zo’n tweehonderd producten onder de nieuwe lijn, waarvan de producten nog goedkoper zijn dan die van discounter Aldi. Voor Duitsland is de beweging van Real uniek, schrijft vakblad Lebensmittelzeitung. Helemaal bijzonder is dat uitgerekend Real, een formule die als duur bekend staat, het initiatief neemt.

Essen

De productlijn is geïntroduceerd bij een nieuwe vestiging in Essen, en zal binnenkort in alle vestigingen te verkrijgen zijn. Het gaat onder meer om sappen, noedels en toiletpapier. De verpakkingen zijn, geheel in stijl met de prijs, kaal en eenvoudig.

Reageer op dit artikel