nieuws

Belg grijpt naar huismerk door crisis

Buitenland

Belg grijpt naar huismerk door crisis

BRUSSEL – Belgische consumenten kiezen steeds vaker
voor huismerken en goedkopere producten vanwege de crisis.

De Belg eet niet minder dan vroeger, maar kiest steeds vaker voor goedkope

alternatieven. Alle Belgische supermarktketens stellen volgens de krant De Tijd

vast dat de huismerken door de crisis beter verkopen. Het beste voorbeeld is

Delhaize. De formule zag de verkoop in het derde kwartaal van 2008 met 26

procent stijgen in vergelijking met 2007.

Vlees

Volgens een woordvoerder van Carrefour is de zoektocht naar goedkopere

producten vooral te merken bij de vleesafdeling. ‘Vleessoorten als steak of

lamsbout blijven liggen. Maar gehakt, worsten, hamburgers, varkensvlees en

gevogelte – allemaal goedkopere alternatieven – doen het beter dan ooit.

Blijkbaar willen mensen geld besparen, zonder toegevingen te doen aan de

hoeveelheid die ze gewend zijn.’

Vis

Ook vis ontkomt niet aan de crisis. De goedkoop gekweekte tilapiafilets

zijn populairder dan ooit. Het Laatste Nieuws stelt ook vast dat soep populair

is. Soep scoort vooral in blik. Ook pasta’s vliegen over de toonbank. Dit gaat

ten koste van de verkoop van aardappelen.

Lees ook:


href=”/buitenland/id606-187337/belg_kiest_vaker_voor_discounter.html”>Belg kiest

vaker voor discounter


href=”/buitenland/id606-182981/delhaize_verklaart_oorlog_aan_aldi.html”>Delhaize

verklaart oorlog aan Aldi

Reageer op dit artikel