nieuws

Supers Auchan worden Simply Market

Buitenland

CROIX – De Franse retailer Auchan zal dit jaar al haar supermarkten in Frankrijk, Italië, Polen en Spanje onder
één formulenaam gaan exploiteren: Simply Market. Dat heeft Auchan bekendgemaakt
op een persconferentie.

Simply Market is een discountconcept met de nadruk op

vers (met name agf) dat Auchan sinds 2005 voert in Frankrijk, Italië en Spanje.

In deze landen zullen dit jaar de respectievelijke formulenamen Atac, SMA en

Sabeco uit het straatbeeld verdwijnen.

Polen en RuslandIn Polen wordt de formule Elea naar

Simply Market omgebouwd. Auchan’s 20 Russische Atak-supermarkten blijven buiten

deze ombouwoperatie. Auchan wil het aantal supermarkten dat zij exploiteert in

Rusland nog dit jaar verdubbelen.

500 winkels in 2015Voor de ombouw heeft Auchan een

budget van 280 miljoen euro, waarvan 100 miljoen is gereserveerd voor Frankrijk.

Daar zijn al zo’n honderd supers op Simply Market overgegaan op een geheel van

286 supermarkten. ‘Het is de bedoeling dat we in Frankrijk in 2015 ongeveer 500

Simply Markets zullen hebben’, zegt Denis Simon, Auchan’s directeur Simply

Market, in de Franse krant L’Expansion.

13 procent groeiVerschillende van de honderd Simply

Market-winkels in Frankrijk hebben openingstijden tot 11 uur ’s avonds. Volgens

Auchan realiseren de Simply Market-winkels een jaarlijkse omzetgroei van 13

procent, terwijl de jaaromzet van de Atac-supermarkten met één procent

daalde.

Lees ook:
href=”/buitenland/id606-204271/red_market_nieuwe_formule_delhaize.html”>Red

Market nieuwe formule Delhaize

Reageer op dit artikel