nieuws

Lidl wekelijks met freshbar bij Voice of Holland

Branche & Bedrijf 1315

Lidl wekelijks met freshbar bij Voice of Holland

HUIZEN – Lidl introduceert een Freshbar bij tv-programma The Voice of Holland. De bar komt wekelijks in beeld als kandidaten er verse sappen, smoothies en fruitsalades halen.

Het tiende seizoen van The Voice of Holland is sinds afgelopen vrijdag op televisie. De Lidl Freshbar staat backstage in de studio van het talentenprogramma, waardoor deze in iedere uitzending te zien zal zijn. De Blind Auditions, de Battles, de Knockouts en de Liveshows, zegt Lidl. Het is volgens de discounter dé centrale ontmoetingsplek van de deelnemers. Ze drinken er wat, voeren er gesprekken en bereiden zich voor op hun optreden.

Betere prestaties door gezondheid

Reden voor Lidl om The Voice of Holland op deze manier te sponsoren is ten eerste om te benadrukken dat Lidl de beste is in groente in fruit, zegt woordvoerder Ingeborg Biemans. ‘Ook benadrukt Lidl met de Freshbar het aspect dat groente en fruit gezond zijn, waardoor je betere prestaties neerzet. Lidl creëert hiermee een groot bereik midden in onze doelgroep.’

Andere formules bij The Voice of Holland

Lidl is de enige supermarktketen die het jubileumseizoen van het populaire talentenprogramma sponsort. Eerdere jaren haakten andere supermarktketens al in op The Voice of Holland. Zo had Plus vorig jaar nog een uitgebreide VR-campagne rond het tv-programma. In samenwerking met RTL en Talpa ontwikkelde de keten een breed scala aan middelen, zoals een virtualreality-app, een spaarcampagne voor gadgets en meet & greets op de winkelvloer van Plus-vestigingen. ‘Met een VR-viewer en custom made virtual reality-content stapt de kijker midden in de wereld van The Voice of Holland. Ze kunnen ervaren hoe het is om zelf op het podium te staan of een kijkje achter de schermen te nemen’, aldus Plus in 2018.

The voice of Christmas

In 2013 was het wederom Plus die de speciale kerst-cd ‘The voice of Christmas’ gratis weggaf in zijn supermarkten bij besteding van €30 of meer aan boodschappen. C1000 haakte in 2011 op de enorme populariteit van het programma The Voice of Holland in. In de week voor de finale kreeg de C1000-klant bij aankoop van twee actieproducten een downloadvoucher waarmee zij één track van The Voice of Holland gratis konden downloaden. Er was ook een exclusieve bonustrack voor de keten die uiteindelijk opging in Jumbo.

Reageer op dit artikel