nieuws

Lidl-kerstfolder zorgt voor ophef

Branche & Bedrijf 16446

Lidl-kerstfolder zorgt voor ophef
Screenshot van Lidl-feestbrochure

HUIZEN – De nieuwe feestdagenfolder van Lidl zorgt voor flink wat discussie. Het woord kerst zou in de folder zijn weggemoffeld en slechts in een piepklein lettertype voorkomen.

Volgens Lidl is de ophef voor niets, aangezien de formule ‘uiteraard’ nog gewoon met een kerstcampagne komt, meldt het AD.

Geen ‘kerstbrood’ maar ‘feestbrood’

In de folder wordt niet gesproken van ‘kerstbrood’, maar van ‘feestbrood’. Dit geldt ook voor het kerstontbijt, dat in de folder onder de kop ‘feestontbijt’ is terug te vinden. De woorden ‘kerst’ en ‘kerstmis’ zouden in de folder niet duidelijk te zien zijn. Het woord feest des te meer: de woorden ‘feestkleding’, ‘feestdagen’ en ‘feestpakketjes’ komen in de folder voor in een groot lettertype, terwijl het woord ‘kerst’ in een kleiner lettertype bij de afzonderlijke producten staat afgebeeld.

Koppen bevatten woord ‘feest’ overvloedig

Ook de koppen in de folder bevatten het woord ‘feest’ overvloedig. Zo vallen er boven de pagina’s leuzen te lezen als ‘Het luxe feest kan beginnen’, ‘Om in de feeststemming te komen’, ‘De grootste feestfavoriet’, ‘Feeststollen en broden’ en ‘Het pronkstuk van het feestdiner’.

Angst om te kwetsen

Volgens sommige critici op Facebook is in de folder met luxe producten van Delicieux het woord ‘kerst’ vervangen voor ‘feest’ om ‘blijkbaar moslims niet te kwetsen’. De boze Lidl-critici krijgen op het forum op hun beurt ook spottende opmerkingen naar hun hoofd; ze zouden zich druk maken om niets.

Reageer op dit artikel