nieuws

Bol.com trekt stekker uit Bespaar Continu

Branche & Bedrijf 3862

Bol.com trekt stekker uit Bespaar Continu
Foto: ANP

UTRECHT – Webwinkel Bol.com stopt met zijn abonnementendienst Bespaar Continu.

‘Vanaf begin december gaat Bespaar Continu over in Select-Deals‘, zo meldt de Ahold-dochter op zijn website. ‘Hiermee krijg je hetzelfde (en meer) voordeel als je lid bent van Select. Heb je Bespaar Continu? Bekijk dan in je account bij Bespaar Continu wat deze verandering voor jou betekent.’

Select-Deals

Of Select-Deals hetzelfde is als Select van Bol.com is onduidelijk. Select is een service waar klanten voor €9,99 per jaar onder meer extra korting krijgen op producten, altijd gratis kunnen laten bezorgen en ook gratis recht hebben op avond- of zondagbezorging.

Shampoo, luiers en toiletpapier

Bespaar Continu is twee jaar geleden in het leven geroepen. Met de persoonlijke herhaalservice ging Bol.com min of meer de concurrentie aan met zusterorganisatie Albert Heijn. De dienst maakte het immers mogelijk voor consumenten om via een soort abonnementenservice producten, als shampoo, luiers en toiletpapier, te laten thuisbezorgen. Klanten konden zelf bepalen met welke interval dit gebeurde. Bespaar Continu werkte met A-merken, als Pampers, Robijn, Page en Nivea, en telde enkele duizenden sku’s.

‘Impuls aan online winkelen’

‘Met de introductie van Bespaar Continu geven we vanuit Bol.com een nieuwe impuls aan online winkelen. We verwachten dan ook dat dit tot een verandering zal leiden in het koopgedrag van consumenten. Producten die voorheen nog beperkt online werden aangeschaft, zullen vanaf nu vaker in het online winkelmandje terecht komen’, aldus Huub Vermeulen van Bol.com toentertijd in een toelichting. Ook beloofde de webwinkel behoorlijke kortingen op de producten. ‘De korting per bestelling kan oplopen tot 35 procent, afhankelijk van het gekozen product. Bij vijf of meer Bespaar Continu-producten in een levering krijg je een extra korting van 10 procent per product. Zo levert Bespaar Continu klanten van Bol.com niet alleen meer gemak en voordeel op, maar draagt het ook bij aan een verduurzaming van de logistiek binnen e-commerce. Bestellingen worden opgespaard, gebundeld en daarmee in één doosje verstuurd’, stelde de onderneming.

Hema’s ‘schone billenbox’

Eind oktober kondigde Hema een proef aan waarbij jonge ouders via de Hema-webshop een abonnement kunnen nemen op de ‘schone billenbox’. In ruil voor het betalen van een vast bedrag per x-periode krijgen ze regelmatig een doos met luiers en billendoekjes thuisgestuurd. Het abonnement is op kleine schaal getest na een bescheiden reclamecampagne. Iets meer dan 3000 bezoeken leidden tot 497 orders, waarmee een conversieratio van 15 procent werd gehaald. De proef is het resultaat van een innovatietraject van cio Carsten Klomp met het Utrechtse bureau Forty. Het product moet jonge ouders ontzorgen, zei Klomp. Hij zegt mogelijkheden te onderzoeken om de pilot op te schalen.

Reageer op dit artikel