nieuws

‘Bol.com breidt uitbreiding met mode voor’

Branche & Bedrijf 807

‘Bol.com breidt uitbreiding met mode voor’
Foto: Bol.com

AMSTERDAM – Bol.com breidt het assortiment begin volgend jaar uit met merkkleding.

Het zusterbedrijf van Albert Heijn zou zich daarmee voorbereiden op de komst van het Amerikaanse Amazon naar Nederland. Volgens Het Financieele Dagblad voert het bedrijf op dit moment gesprekken met bekende modemerken als G-Star en Tommy Hilfiger. De uitbreiding van het assortiment zou komende januari groots naar buiten worden gebracht.

Uitbreiding met kleding zou ‘logisch’ zijn

Helemaal nieuw is de verkoop van kleding niet voor Bol.com. Het online warenhuis van Ahold Delhaize beperkt zich echter vooralsnog tot sportkleding en -schoenen. Bol.com erkent in een reactie dat het logisch zou zijn om kleding te gaan verkopen, maar doet hier verder geen nadere uitspraken over.

Amazon volgend jaar naar Nederland

De wereld van online verkopers in Nederland is in rep en roer  door de aankondiging dat het Amerikaanse Amazon vanaf begin volgend jaar begint met de verkoop van fysieke producten via zijn Nederlandse site. Nu wordt ons land nog bediend vanuit de Duitse webshop van de grootste online retailer ter wereld. Amazon.nl zijn vooralsnog alleen e-books te koop.

Reageer op dit artikel