nieuws

AH lanceert campagne FoodFirst Network

Branche & Bedrijf 1382

AH lanceert campagne FoodFirst Network

ZAANDAM – Albert Heijn start in november een grote campagne op rondom het eerder dit jaar gekochte platform FoodFirst Network.

Dat zegt Jan Dekker, oprichter van het platform. Dekker tekende eerder voor het kookkanaal 24kitchen. Consumenten kunnen via FoodFirst Network op maat gemaakte gezondheids- en leefstijladviezen krijgen. Het platform kent een abonnementenmodel, waarbij klanten op jaarbasis ruim €70 betalen. Dekker wil niet aangeven hoeveel leden het platform heeft. Over de campagne: ‘Je zult ons vanaf november overal terugzien in uitingen van Albert Heijn. Dat gaat van de Allerhande tot op het schap, bijvoorbeeld bij allergiegevoelige producten.

Data van leden niet aan derden verstrekt

AH kocht FoodFirst Network in april van dit jaar. Dekker: ‘Uiteindelijk zullen klanten weten dat wij, net als Bol.com, een broertje binnen het concern zijn. De data die leden aan ons afstaan zullen echter binnen het platform blijven en niet aan derden worden verstrekt, dus ook niet aan onze eigenaar AH of aan de werkgevers aan wie wij leefstijlprogramma’s aanbieden voor werknemers.’

Demonstraties in verschillende steden

In de eerste fase begint FoodFirst Network ook met demonstraties, door onder anderen meesterkok Rudolph van Veen, in XL’s in Ede, Nijmegen, Leidschendam en Purmerend.

Reageer op dit artikel