nieuws

AH haalt €218.105 op voor Pink Ribbon

Branche & Bedrijf 613

AH haalt €218.105 op voor Pink Ribbon
AH-ceo Marit van Egmond overhandigt de cheque aan Pink Ribbon. Foto: Masha Vos/Linkedin

HAARLEM – Albert Heijn heeft €218.105 ingezameld voor Pink Ribbon door in oktober speciale roze boeketten bloemen te verkopen.

Het bedrag is donderdagavond overhandigd aan Pink Ribbon in een vestiging van Albert Heijn Vos in Haarlem. Albert Heijn-ceo Marit van Egmond overhandigde daar een cheque aan Pink Ribbon. Dat blijkt onder meer uit foto’s van de overhandiging die Masha Vos, directeur van de multifranchiser, op Linkedin plaatste. ‘Albert Heijn heeft best wat bosjes bloemen verkocht’; ‘KWF Gefeliciteerd!!!’, schrijft Vos.

‘Geweldige actie’

Pink Ribbon laat op zijn website weten dat het de totale opbrengst van de actie in Nederland en België is. ‘Klanten van Albert Heijn kochten ontzettend veel boeketten waarmee borstkankeronderzoek wordt gesteund. De totale opbrengst voor Nederland en België samen is 218.105 euro! We zijn ontzettend dankbaar dat Albert Heijn ook dit jaar weer deze geweldige actie heeft gehouden.’ De opbrengst is bijna €10.000 hoger dan vorig jaar toen de actie bij AH €207.538 voor (borst)kankeronderzoek opbracht.

Meer dan 87.000 boeketten voor Pink Ribbon

Albert Heijn verkocht in borstkankermaand oktober twee verschillende special roze Pink Ribbon-boeketten die elk €9,99 kostten. Van elk verkocht boeket was €2,50 bestemd voor het goede doel. Een snelle rekensom leert dat AH voor het bedrag meer dan 87.000 boeketten moet hebben verkocht. Het boeket was ook online bij AH verkrijgbaar. Met het ingezamelde bedrag financiert Pink Ribbon  wetenschappelijk onderzoek op het gebied van behandeling, nazorg en langetermijneffecten van borstkanker.

Reageer op dit artikel