nieuws

‘Jarige’ AH-app 3 miljoen keer gedownload

Branche & Bedrijf 2176

‘Jarige’ AH-app 3 miljoen keer gedownload

ZAANDAM – De Albert Heijn-app is in het 10-jarig bestaan 3 miljoen keer gedownload, meldt de marktleider.

De functie om Bonusaanbiedingen te bekijken is het populairst, zo blijkt. Van de gebruikers van de AH-app opent 50 procent de app op een iPhone, laat de jarige AH weten op zijn website.

Meest bekeken gerecht

Het meest bekeken gerecht van dit jaar is spaghetti carbonara. Het product dat dit jaar het vaakst – meer dan één miljoen keer – op het boodschappenlijstje werd gezet is komkommer, aldus AH.

Belangrijk onderdeel van AH-strategie

Inmiddels is de app niet meer weg te denken en vormt deze een belangrijk onderdeel van de strategie van Albert Heijn. ‘De afgelopen jaren werd de app volgens de uitgebreid met talloze handige functies, zoals mobiele zelfscan en digitaal sparen. Voor klanten is de app steeds persoonlijker geworden, waardoor het gebruik wekelijks blijft toenemen’, aldus de formule.

AH-app steeds persoonlijker

De Albert Heijn-app begon in 2009 met de vraag ‘Kan ik je helpen?’. Die vraag staat nog steeds centraal in de app. ‘Met continue innovaties en nieuwe technologie is de app de afgelopen 10 jaar steeds persoonlijker geworden: van persoonlijke bonusaanbiedingen tot het onder de aandacht brengen van nieuwe producten die, op basis van eerdere aankopen, interessant kunnen zijn.’

AH viert 10-jarig bestaan met klanten

Albert Heijn wil in december het 10-jarig bestaan vieren met zijn klanten. ‘Klanten die tussen 25 november en 3 december hun Bonuskaart persoonlijk maken, krijgen een sinterklaascadeautje. Vanaf 6 december helpt de app klanten met het samenstellen van het kerstmenu.’ Consumenten kunnen heel makkelijk ‘lekkere gerechten selecteren, de boodschappen op hun lijstje zetten en het menu een persoonlijke touch geven. Het kerstmenu kan vervolgens gedeeld worden met familie of vrienden,’ aldus AH.

Reageer op dit artikel