nieuws

Lidl maakt ‘doekoe-reclame’ voor prijsimago

Branche & Bedrijf 5975

Lidl maakt ‘doekoe-reclame’ voor prijsimago

HUIZEN – Lidl heeft een nieuwe tv-commercial gemaakt die draait om lage prijzen. De keten gebruikt hiervoor een variant op Def Rhymz’ nummer Doekoe.

In plaats van ‘Iedereen houdt van doekoe’ klinkt in de Lidl-commercial ‘Iedereen snel naar Lidl’. In de reclamespot haalt de discounter het recente onderzoek van de Consumentenbond aan waaruit bleek dat consumenten bij Lidl het goedkoopst hun boodschappen kunnen doen. ‘Lidl is écht de goedkoopste’, schrijft de discounter. Verder is een caissière in beeld gebracht die diverse producten scant.

‘Megacampagne’

De Consumentenbond publiceerde eind augustus een nieuwe prijspeiling rond supermarkten, waarin naar de prijsontwikkeling van A-merken en huismerken is gekeken. In die laatste categorie komen Aldi en Lidl als de twee goedkoopste ketens uit de bus. Lidl greep het bericht gelijk aan om al zijn klanten via een nieuwsbrief over de gunstige uitkomst te informeren. Ook kondigde de discounter een ‘megacampagne’ aan.

Lidl en Bekende Nederlanders

Lidl gebruikt regelmatig Bekende Nederlanders in zijn commercials. Vlak voor de zomer toonde George Baker voor de derde keer zijn gezicht in een reclamespotje, dit keer over the Lidl Green Bag. Andere grote namen die Lidl al eens aan zich verbonden heeft, zijn Ruud Gullit, Frans Bauer en Gerard Joling. Rapper Def Rhymz komt zelf niet in beeld in deze nieuwste commercial.

Maandagmiddag bevestigt een woordvoerder namens Lidl dat de commercial sinds afgelopen week op alle grote zenders draait.

Reageer op dit artikel