nieuws

‘Leden van de Staten-Generaal: denk als Dirk’

Branche & Bedrijf 1118

‘Leden van de Staten-Generaal: denk als Dirk’

HOOFDDORP – Dirk van den Broek roept in zijn traditionele advertentie rond Prinsjesdag de Staten-Generaal op om meer als Dirk te denken. ‘Dan roepen we volgend jaar met z’n allen: Hoera! Hoera! Hoera!’

Dirk van den Broek speelt al jaren rond Prinsjesdag in op de presentatie van de nieuwe Rijksbegroting. Meestal door erop te wijzen dat consumenten hun koopkracht kunnen verbeteren door hun boodschappen bij Dirk te doen. Dit jaar kiest de supermarktketen voor een soort alternatieve troontrede met een boodschap aan de leden van de Eerste en Tweede Kamer. ‘Als wij ergens voordeel behalen, dan delen we dat. Dus als we een meevaller hebben in de kosten, dan merken klanten dat bij ons’, schrijft het bedrijf.

Onze klanten. Jullie kiezers

Klanten kunnen dan meer boodschappen doen voor minder geld, schrijft het supermarktbedrijf. ‘En iedereen profiteert ervan, want we delen het met iedereen. Met jong en oud, met arm en rijk, met mensen in de zorg, met mensen in het onderwijs. Onze klanten. Jullie kiezers.’

Lage prijzen zijn een mentaliteit bij Dirk

Dirk zegt een belofte te doen die ze ieder jaar kunnen waarmaken, omdat het een mentaliteit is. ‘Iets waar je je aan houdt, ook als het niet uitkomt. Zodat mensen erop kunnen rekenen. Dus leden van de Staten-Generaal, denk als Dirk! Dan  roepen we volgend jaar met z’n allen: Hoera! Hoera! Hoera!’. De advertentie wordt afgesloten met de kreet ‘Dat is de boodschap van Dirk!’.

Heinekenkrat voor de deur van het paleis

Dirk van den Broek is de enige supermarktketen met een inhaker op Prinsjesdag in de landelijke dagbladen. Bierbrouwer Heineken heeft wel een volledige pagina gekocht in Het Financieele Dagblad. ‘Wat de rede ook moge zijn…Biertje?’, zegt het bedrijf. Daarbij een grote foto van de deur van het paleis met een kratje Heineken op de stoep.

Reageer op dit artikel