nieuws

‘Consument koopt vers liever niet online’

Branche & Bedrijf 915

‘Consument koopt vers liever niet online’

NEW YORK – Consumenten zijn voorzichtig met online bestellen van vers en dure producten.

Eén op de vijf consumenten noemt de online aanschaf van bijna ieder item ongemakkelijk, als ze het product niet eerst zelf hebben gezien. Dit meldt de Amerikaanse website chainstoreage.com op grond van een onderzoek ‘consumentenaanschaf van verstorende elektronica’ (‘Consumer Adoption of Disruptive Technologies’), uitgevoerd door sponsor en beursbedrijf Global X ETFs.

Minder dan 12 procent koopt sieraden of vers online

Online-consumenten tonen zich daarnaast voorzichtiger bij ‘vers’ en duurdere items. Minder dan 12 procent koopt online verse boodschappen of mooie sieraden, zonder deze producten eerst zelf te hebben gezien. Slechts 7 procent van de kopers is bereid om op deze manier een auto aan te schaffen.

Goedkopere artikelen online populairder

Geënquêteerden voelen zich prettiger bij het online kopen van goedkopere artikelen. In 55 procent van de gevallen geldt deze bereidheid tot aanschaf voor het kopen van online kleding, maar ook voor het kopen van schoenen (43 procent), cosmetica (42 procent) of consumentenelektronica (42 procent) geldt dit.

Mobiele betalingsplatforms populairder bij millennials

Millennials zijn meer geneigd om regelmatig gebruik te maken van mobiele betalingsplatforms, waarbij 31 procent aangeeft wekelijks ‘mobiel budget’ te gebruiken en 27 procent geld uitgeeft op grond van rechtstreekse (peer-to-peer) betaling. Ter vergelijking: deze diensten werden door babyboomers op wekelijkse basis respectievelijk slechts 6 procent en 1 procent gebruikt.

 

Reageer op dit artikel