nieuws

AH herhaalt succesvolle kristalglas-spaaractie

Branche & Bedrijf 17125

AH herhaalt succesvolle kristalglas-spaaractie
Screenshot uit video over spaaractie op Ah.nl/digitaalsparen

ZAANDAM – Klanten van Albert Heijn kunnen weer sparen voor Vivo-kristalglazen van Villeroy & Boch Group. Dit kan tevens digitaal, via de AH-app.

Bij elke €10 aan boodschappen ontvangt de klant een zegel. Met twintig zegels is de spaarkaart vol en kan de AH-klant voor €2,99 een set van twee glazen kopen. Het gaat onder meer om wijn-, water- en gin-tonicglazen. Ook zijn er twee limited editions in het assortiment.  Zegels sparen kan tot en met 17 november 2019 en volle spaarkaarten verzilveren is mogelijk tot en met 24 november 2019.

Screenshot digitale AH-bonusfolder, week 37

Digitaal sparen via AH-app

Digitale spaarders krijgen van Albert Heijn vijf zegels cadeau. Sparen via de AH-app heeft volgens de formule diverse voordelen, zoals het niet meer hoeven bewaren en plakken van losse zegels. Ook is het mogelijk om digitaal zegels met anderen te delen.

Kristalglazen bij AH

Het is niet de eerste keer dat AH-klanten kunnen sparen voor kristalglas. In 1994 zorgde de glazenactie, met hetzelfde merk glaswerk, voor een behoorlijke impuls aan de omzet van AH. Destijds steeg het marktaandeel weer tot boven de 27 procent. In 2015 bleek de actie zo succesvol, dat AH de uiterlijke inleverdatum zo’n twee weken verschoof. Klanten hadden in veel filialen geklaagd dat de glazen niet meer op voorraad waren, terwijl ze wel veel zegels bij elkaar hadden gespaard. Bovendien kreeg de marktleider kritiek vanuit de Reclame Code Commissie (RCC), omdat klanten ten onrechte het idee hadden gekregen dat ze via de spaaractie aan kristallen glazen konden komen. Het verschil tussen kristalglas en kristal wordt dit jaar uitgelegd op de website.

Reageer op dit artikel