nieuws

Picnic meet flinke regionale verschillen

Branche & Bedrijf 2514

Picnic meet flinke regionale verschillen

AMSTERDAM – Onlinesupermarkt Picnic ziet duidelijke verschillen in de bestellingen van klanten in verschillende regio’s. Zo kopen Brabanders het vaakst barbecue-artikelen en zijn halalproducten het populairst in Rotterdam.

Dat blijkt uit een analyse door Picnic van verkopen de afgelopen 12 maanden. ‘De best verkochte producten bij onlinesupermarkt Picnic zijn sinds de start bananen, melk en komkommers. Lekker en gezond natuurlijk, maar niet heel spannend’, stelt het bedrijf. ‘Uit de analyse van de honderdduizenden bestellingen die in een jaar tijd bij Picnic werden gedaan, blijkt dat in Amsterdam net als vorig jaar hipstervoeding nog steeds het meest in trek is. Avocado en humus zijn de producten die relatief het meest worden besteld in de hoofdstad, net als aspergeburgers, pompoen en sojamelk.’

Rode kool scoort goed in Limburgs Venlo

In Almere zijn dierenvoeding en -benodigdheden relatief populair, terwijl Brabanders het liefste vlees grillen. ‘Van alle steden waar Picnic actief is, werden in Eindhoven relatief de meeste barbecueproducten besteld, gevolgd door Tilburg en Breda. Ook lekkerbekjes werden in Tilburg het meest op het boodschappenlijstje gezet. In Den Bosch zijn uiteraard worstenbroodjes de favoriet, maar dan wel – en dat is minder vanzelfsprekend – de vegetarische variant. Klanten in Roosendaal houden het liever bij een bord havermout. In het Limburgse Venlo gaat de meeste rode kool van Nederland over de digitale toonbank. Ook champignons, champignonsoep en kamillethee zijn populair.’

Utrechtste klanten bestellen het vaakst vegetarisch

De meeste vegetarische klanten zitten in Utrecht, waar klanten ook een sterke voorkeur hebben voor de luxere producten in het assortiment van Picnic. Het halalaanbod van de onlinesupermarkt is het populairst in Rotterdam. ‘Halalkipfilet, -kaas, -kiprookworst en -runderknakworst gingen daar het vaakst over de digitale toonbank. Daarnaast werd appelsap het meest in de Maasstad besteld. In het nabijgelegen Poortugaal worden relatief de meeste pakken sinaasappelsap van anderhalve liter verkocht, maar ook de meeste sixpacks energydrink. In Dordrecht wordt ijsthee het vaakst in het winkelmandje gestopt.’

Reageer op dit artikel