nieuws

Lidl let na AH nu ook op de kleintjes

Branche & Bedrijf 31063

Lidl let na AH nu ook op de kleintjes
Foto: Distrifood

HUIZEN – Lidl stelt in zijn krantenadvertentie vanmorgen dat het tijd is ‘om op de kleintjes te letten’. Daarmee roept de discounter herinneringen op aan een legendarische slogan van Albert Heijn.

Albert Heijn voerde vanaf begin jaren tachtig jarenlang reclameleuzen waarin op de kleintjes letten een belangrijke rol speelde. In 1981 begon de marktleider met een campagne van permanente prijsverlagingen onder het motto ’s Lands grootste kruidenier gaat op de kleintjes letten’. Albert Heijn paste dit later aan naar ‘blijft op de kleintjes letten.’

Inhaken op terugkomen van vakantie

In de krantenadvertentie vanmorgen haakt Lidl in op het feit dat Nederlanders weer thuiskomen van vakantie. In de reclame is een plaatje te zien van een oranje zon met op de voorgrond een Hollandse molen en verschillende voertuigen, fiets, camper, caravan en vliegtuig. ‘We zijn weer thuis. Tijd om op de kleintjes te letten’, staat er tegen de achtergrond van de Nederlandse vlag te lezen.

Korting op verschillende producten

In de advertentie biedt Lidl met korting onder meer gemarineerde speklapjes, runderchipolataworstjes, mini-krieltjes, groenterijst en -spaghetti, alsmede wijn, noten, stokbrood en vloeibaar wasmiddel met korting aan.

Albert Heijn adverteert met stapelkortingen

Albert Heijn adverteert in dezelfde krant met zijn lopende campagne met stapelkortingen. Hierin staan ijsjes van Magnum, Cornetto en Ola centraal. Daarnaast vraagt Albert Heijn aandacht voor het gratis bezorgen van boodschappen. Een centrale pay-off voor de supermarktformule ontbreekt in de advertentie.

Reageer op dit artikel