nieuws

Asda lanceert campagne met Downton Abbey

Branche & Bedrijf 714

Asda lanceert campagne met Downton Abbey
Foto: Shutterstock

LEEDS – De Britse supermarktketen Asda start een nieuwe reclamecampagne met in de hoofdrol het welgestelde huishouden uit de televisieserie Downton Abbey.

Doel van de campagne is om klanten te bewijzen dat de winkel alles in huis heeft, zelfs voor de meest grandioze diners, zo meldt de Britse reclamewebsite the Drum.

Keukensterren uit Downton Abbey komen tot leven

Het filmpje ‘Dine like Downton’ in de nieuwe cross-channel-campagne brengt de keukensterren uit de serie onder leiding van mevrouw Patmore tot leven. Terwijl de culinaire voorbereidingen voor een koninklijk bezoek in volle gang zijn, weet zij een groot, sappig stuk rosbief te bereiden met de woorden ‘Quality I can rely on. You just got to know where to find it.’

Fantastische maaltijd begint bij de beste ingrediënten

Eilidh Macaskill, vice-president van de afdeling creatie en media bij Asda, verklaart over de samenwerking: ‘Downton Abbey is wereldberoemd om zijn geweldige keuken, prachtige feesten en een chef-kok die alleen het beste accepteert. Mevrouw Patmore weet dat elke fantastische maaltijd begint bij de beste ingrediënten. We streven ernaar om onze klanten heerlijke, goedkope maaltijdideeën te bieden die geen concessies doen aan de kwaliteit. Daarnaast moeten deze ideeën eenvoudig genoeg zijn om zelfs binnen de drukste tijdschema’s te passen.’

Het 30 seconden durende reclamefilmpje gaat vanavond om 20.30 uur in première op Channel 4 in aanloop naar het grote filmdebuut van Downton Abbey op 13 september.

Reageer op dit artikel