nieuws

Ouders bepalen supermarktkeuze

Branche & Bedrijf 920

Ouders bepalen supermarktkeuze

BRUSSEL – Ouders bepalen voor een groot deel de supermarktkeuze van jongeren, meer dan influencers. Volgens de onderzoekers maken jongeren pas vanaf hun 45ste eigen keuzes.

Dat blijkt uit een onderzoek van het Belgische communicatiebureau Brandhome onder 1.000 respondenten.. Uit het onderzoek blijkt dat 70 procent van de jongvolwassenen bij dezelfde bank en verzekeringsmaatschappij zit als hun vader en moeder.

Mannen meer beïnvloed

58 procent doet de boodschappen in dezelfde supermarkt en 68 procent eet dezelfde chocolade.  Ook blijven mannen nog langer dezelfde keuzes maken als vrouwen. Maar liefst 100% van de ondervraagde mannen gebruikten hetzelfde wasmiddel als hun moeder.

Na 45ste eigen keuzes

Pas vanaf de leeftijd van 45 jaar durven kinderen wat vaker eigen keuzes te maken. ‘Als kinderen uit hun ‘rebelse jaren’ komen, staan ze aan het begin van hun leven en moeten ze belangrijke beslissingen nemen. Dan kijken ze naar de personen die ze vertrouwen, en dan zijn ouders het eerste aanspreekpunt’, aldus Luk Warlop, professor marketing aan de KU Leuven en de Norwegian Business School, in Het Nieuwsblad.

 

 

 

Reageer op dit artikel