nieuws

Leussink-broers langer op Zwarte Cross

Branche & Bedrijf 2611

Leussink-broers langer op Zwarte Cross
Foto: Koos Groenewold

LICHTENVOORDE – Jumbo-ondernemers Niek en Tijn Leussink hebben hun contract voor een festivalsupermarkt op de Zwarte Cross in Lichtenvoorde met twee jaar verlengd.

Dat schrijft dagblad Tubantia vanmorgen. Dit jaar runden de broers voor de vierde keer een supermarkt op de bij het festivalterrein behorende camping. Het contract met de organisatie werd onlangs voor twee jaar verlengd, waardoor de tijdelijke supermarkt in ieder geval de komende jaren opnieuw opgebouwd wordt. De broers Leussink, eigenaar van zes Jumbo-supermarkten, runnen de Zwarte Cross-winkel via EventSuper.com.

Bier, water en frikandelbroodjes best verkocht

‘Op de camping staan 25.000 bezoekers. Daar hoort een supermarkt bij’, zo wordt Tijn Leussink geciteerd door de krant. Bier, water en frikandelbroodjes zijn de best verkochte producten in de tijdelijke supermarkt, maar ook producten als condooms en de morning-after pil zijn er te koop. Afrekenen gebeurt met muntjes van het festival, waarbij de prijzen en het assortiment in samenwerking met de organisatie worden vastgesteld.

Eerder was er al de ZC1000 bij Zwarte Cross

De Leussink-broers hadden niet de primeur van een supermarkt op het festivalterrein. Eerder hadden C1000-ondernemers Bennik en Freriks al een soortgelijke activiteit onder de naam ZC100o. Voor Tijn en Niek Leussink vormt de Zwarte Cross inmiddels een belangrijke activiteit. Zo verzorgde via de organisatie van het evenement, De Feestfabriek, de dialectrockband Bökkers eerder dit jaar een optreden in hun supermarkt in Haaksbergen.

Reageer op dit artikel