nieuws

Scoupy door grens 10 miljoen cashbacks

Branche & Bedrijf 1697

Scoupy door grens 10 miljoen cashbacks

HOOFDDORP – Klanten hebben via geldterugorganisatie Scoupy meer dan 10 miljoen keer een cashback gekregen. Het bedrag aan kortingen is opgelopen tot  meer dan 14 miljoen euro.

Scoupy, onderdeel van Sanoma, heeft in vier jaar tijd een userbase opgebouwd van meer dan 2 miljoen geregistreerde gebruikers. Fabrikanten kunnen via de app onafhankelijk van supermarkten hun klanten kortingen geven op veelal A-merken. Zij zijn dus niet langer afhankelijk van het promotiebeleid van de supers. Ook kunnen ze via Scoupy relatief simpel een sampling actie doen. Klanten die meedoen aan een cashback krijgen binnen 48 uur het geld – soms gedeeltelijk – terug op de rekening. De gratis app is goed voor 1,3 miljoen downloads en er is wekelijks contact met de userbase via verschillende touchpoints, van e-mail tot push, aldus Scoupy.

Praten met klanten

Klanten die geld terugvragen scannen daarvoor ook hun kassabon in. Die bon is weer de basis van een database over supermarktaankopen per type klant. ‘Wij weten niet alleen wie onze gebruikers zijn, we kunnen ook met ze praten’, aldus Maurits Priem, managing director. Scoupy heeft daarvoor sinds vandaag ook haar website vernieuwd. ‘ Consumenten kunnen nu nóg makkelijker hun mening geven over een product, of een review achterlaten. Dit biedt relevante en waardevolle inzichten voor de fabrikant’, aldus de dienst.

Data geeft inzicht aan fabrikanten

Met de verzamelde data personaliseert en verbetert Scoupy de gebruikerservaring van consumenten, aldus de Sanoma-dvisie. Daarnaast helpt Scoupy FMCG-klanten met het effectiever inzetten van hun marketingcampagnes, door data en inzichten over aankoopgedrag en merk- en categoriekopers.

 

Reageer op dit artikel