nieuws

‘Klantbindingsbedrijf BrandLoyalty in etalage’

Branche & Bedrijf 2298

DEN BOSCH – BrandLoyalty, een bedrijf dat diverse loyaliteitsprogramma’s en spaaracties voor supermarkten verzorgt, staat mogelijk op korte termijn in de etalage.

‘Klantbindingsbedrijf BrandLoyalty in etalage’

De Amerikaanse eigenaar Alliance Data Systems (ADS) zou volgens ‘bronnen uit bancaire kring’ aansturen op de verkoop, schrijft het Financieele Dagblad maandag. Er is nog geen bank aangesteld om het verkoopproces te leiden. Ook is nog onduidelijk hoeveel de verkoop van het bedrijf moet opleveren. Wel weet de krant dat BrandLoyalty het slechtst renderende onderdeel is van de loyaliteitsdivisie van ADS.

Vereenvoudiging organisatie

Het zou een volgende stap betekenen in de vereenvoudiging van de organisatie van moederbedrijf ADS. Eerder dit jaar nam het al afscheid van een divisie. BrandLoyalty valt onder een van de twee overgebleven divisies, LoyaltyOne. Een maand geleden liet ADS al doorschemeren dat het verder wil afslanken, blikt het FD terug. Er zou gewerkt worden aan ‘aanvullende initiatieven om het verhaal van Alliance Data te vereenvoudigen en het kapitaal van het bedrijf te concentreren op de onderdelen die het winstgevendst zijn en het snelst groeien.’ Het Amerikaanse bedrijf is bovendien in de top sterk aan het reorganiseren. Ed Heffernan heeft daarbij zijn plek als topman van het bedrijf moeten afstaan. Heffernan is de persoon die BrandLoyalty in 2014 kocht van oprichter Robert van der Wallen.

BrandLoyalty

BrandLoyalty bedenkt en verzorgt kortdurende spaar- en loyaliteitsprogramma’s voor supermarkten, zoals een AH-actie waarbij klanten konden sparen voor korting op hotelovernachtingen. Het bedrijf is acties in 25 landen wereldwijd. Oprichter Van der Wallen vertrok in 2017, waarna hij met een investeringsbedrijf onder meer betrokken is bij Crisp. Bronnen zeggen tegen het FD dat zij niet denken dat Van der Wallen geïnteresseerd is in het terugkopen van zijn bedrijf.

Reageer op dit artikel