nieuws

AH vernieuwt voor- en achterkant website

Branche & Bedrijf 3133

AH vernieuwt voor- en achterkant website
Screenshot: Distrifood

ZAANDAM – Albert Heijn heeft het uiterlijk van zijn website aangepast. Daarnaast wordt de inhoud van de site met behulp van een nieuw content management systeem geplaatst.

Er zijn geen nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan de website, zo laat Albert Heijn weten aan het webvakblad Twinkle. Bij de aanpassing van het uiterlijk gaat het vooral om de homepage en de bonuspagina van de website. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten maakt nu bijvoorbeeld ruimte voor het beantwoorden van vragen die bij klanten kunnen leven, zoals ‘Wat is er in de Bonus?’ en ‘Wat eten we vandaag?’.

Albert Heijn zet zachtere kleuren in op website

Ook de kleurstelling van de website is aangepast, onder meer door het toepassen van zachtere kleuren. ‘Op de nieuwe homepage kan je gemakkelijker boodschappen doen en krijg je meer informatie. Daarnaast ziet het er een stuk frisser uit: met een design waarin onze producten de hoofdrol spelen’, zo wordt een woordvoerder van Albert Heijn geciteerd.

Klant kan sneller door website manoeuvreren

Aan de achterkant van de website wordt nu gebruik gemaakt van het cms Bloomreach Experience Manager en front-end-techniek, waardoor klanten volgens Albert Heijn ‘nog sneller door onze site manoeuvreren’. De vernieuwingen zijn onder meer ingegeven door feedback van klanten.

Reageer op dit artikel