nieuws

Picnic breidt uit met duizend producten

Branche & Bedrijf 3992

Picnic breidt uit met duizend producten

AMSTERDAM – Picnic breidt het assortiment uit met 1000 nieuwe producten. De onlinesuper komt daarmee op een aanbod van om en nabij de 7000 sku’s.

Dat zegt Michiel Muller in een interview met Distrifood. Het gaat om meer lokale producten, meer high end-producten en meer wijn. De verruiming van het aanbod gebeurt tegelijk met het lanceren van een vernieuwde app volgende week. De app zal door een slimmere navigatie het assortiment voor de klant beter ontsluiten.

Vleesaanbod uitgebreid, brood is ingewikkeld

Muller: ‘Daarnaast zijn er assortimenten waar wij het beter kunnen doen. Het vleesaanbod zijn wij bijvoorbeeld enorm aan het uitbreiden, denk aan gemarineerd vlees. Brood is ook best ingewikkeld om goed onder de knie te krijgen. Naarmate je in meer steden komt, krijg je ook andere vragen. In Amsterdam willen ze vaker truffelmayonaise dan elders.’

Klanten vragen om 20.000 nieuwe producten

Alle wijzigingen in assortiment vloeien voort uit reacties van klanten. ‘Dat levert waanzinnig veel kennis op.’ Muller spreekt over een long tail van wel 20.000 producten waar klanten om vragen. ‘We bouwen aan een assortiment dat mensen ook echt willen hebben. Dat klinkt heel logisch, maar is het niet in de supermarktwereld.’ Muller noemt de supermarktwereld ‘gedreven door supply of een leverancier die betaalt per facing per maand’.

Lees het hele interview met Michiel Muller:

‘Marge Picnic straks hoger dan die van beste supermarkt’

Reageer op dit artikel