nieuws

Plus voor tweede keer ‘klantvriendelijkst’

Branche & Bedrijf 3956

Plus voor tweede keer ‘klantvriendelijkst’
Foto: Roel Dijkstra

UTRECHT – Supermarktketen Plus is door Samr uitgeroepen tot Klantvriendelijkste Supermarkt van Nederland.

De prijs is dinsdagavond uitgereikt op het Customer First-gala van Samr (SmartAgent MarketResponse). Eric Leebeek, commercieel directeur van Plus Retail: ‘Eén jaar de prijs winnen is al een prestatie van formaat, maar twee keer op rij winnen bewijst dat klantvriendelijkheid in het dna van onze winkels en medewerkers zit. Daar mogen we heel trots op zijn.’ Leebeek geeft in een persbericht aan dat hij de prijs met plezier in ontvangst heeft genomen, maar dat die eigenlijk voor de 220 ondernemers en 20.000 winkelmedewerkers is. ‘Zij verdienen deze prijs; zij zorgen er immers voor dat klanten elke dag weer verrast worden met net dat stapje meer.’

Klantervaringen

Samr voert het onderzoek uit sinds 2007, hoewel er eerst gezocht werd naar slechte klantervaringen. Inmiddels ligt de focus op positieve ervaringen en dingen waar consumenten enthousiast over zijn. De verkiezing wordt opgehangen aan zeven gouden regels: wees beschikbaar voor de klant, maak je belofte uit de reclame waar, val de klant niet onnodig lastig, doe niet moeilijk over formaliteiten, geef je fouten toe en los ze op, wees oprecht betrokken en heb oog voor mens en maatschappij, zo somt Plus op. ‘Deze basisprincipes zitten verweven in de coöperatieve structuur van Plus. Alle supermarkten zijn eigendom van zelfstandige ondernemers, stuk voor stuk met een grote binding met hun lokale marktgebied. Dat uit zich in oprechte betrokkenheid en een persoonlijke aanpak.’

Winnaars door de jaren heen

Voorgaande winnaars zijn, naast Plus zelf, onder meer Coolblue (2x), Simyo en Ikea. Jumbo heeft de prijs ook twee keer in de wacht gesleept.

Reageer op dit artikel