nieuws

HMSHost lanceert stationsformule Treck

Branche & Bedrijf 1179

HMSHost lanceert stationsformule Treck
Impressie van de Treck-formule.

AMERSFOORT – De 29 vestigingen van Broodzaak op de NS-stations worden vervangen door het nieuw ontwikkelde merk Treck. Dat maakte horecaexploitant HMSHost International vandaag bekend.

In de nieuwe horecagelegenheid is het assortiment volgens HMSHost gevarieerder dan in de Broodzaak. Ook kunnen gasten nog sneller weer op weg zijn dankzij de zelfscankassa’s. De vestigingen op de stations van Haarlem, Amersfoort en Leiden worden eind mei als eerste omgebouwd. Over ongeveer anderhalf jaar zullen alle Broodzaak-winkels vervangen zijn door Treck. De huidige medewerkers blijven werken voor de nieuwe formule.

Nieuwe formule onderdeel van aanbesteding

HMSHost, wereldmarktleider in food op high traffic locaties voor reizigers, won vorig jaar in juli de door NS uitgeschreven aanbesteding voor Broodzaak en exploiteert sinds 1 december 2018 alle 29 vestigingen van de keten. Onderdeel van de NS-aanbesteding was om een nieuwe toekomst voor de Broodzaak te schetsen en dat resulteerde in Treck.

Snelheid centraal bij Treck

Marlijn van Straaten, Vice President Marketing & Communicatie bij HMSHost International: ‘Treck kenmerkt zich door echt lekker eten, vers bereid en direct beschikbaar. Onderzoek met GfK onder 2700 personen wees uit dat reizigers gemiddeld vijf minuten op het station hebben. Die willen dus snel iets kopen en weer door. Daarom liggen de broodjes en kleine warme snacks versbereid klaar en werken we bij Treck met zelfscankassa’s, waar reizigers met hun betaalkaart zelf af kunnen rekenen.’ In samenwerking met Jacobs Douwe Egberts is ook een koffiemachine uit hun aanbod gekozen. Daarbij werd gekeken hoe snelheid, bedieningsgemak en kwaliteit optimaal in balans zijn. Van Straaten: ‘Om ons te onderscheiden van het ander koffieaanbod op het station kiezen we samen voor de twee unieke melanges ‘Jan’ en ‘Theo’, die beide speciaal ontwikkeld zijn voor de horeca.’

Krentenbrood met oude kaas

Bij Treck is naast een groot aanbod aan dranken ook een breed assortiment aan broodjes en snacks te koop. Uit onderzoek van HMSHost bleek dat reizigers rond 16.00 uur behoefte hebben aan iets warms en hartigs maar tegelijkertijd relatief gezond. Daarom zijn ook soep, kleine warme snacks en de speciaal voor het merk ontwikkelde pizza-twisters in het assortiment opgenomen. Het menu is ontwikkeld door het eigen food development team van HMSHost International. Van Straaten: ‘De opdracht was: zorg voor lekker brood én voor beleg dat net even anders is met net even iets extra’s, zoals krentenbrood met oude kaas en appelstroop of een broodje humus met granaatappelpitten. Daardoor bieden we nu, naast het assortiment dat al goed loopt, een aantal producten aan die uniek en eigenzinnig zijn en die je zeker niet op een andere locatie kunt krijgen.’

HMSHost exploiteert diverse formules

HMSHost International werkt al sinds 2015 samen met de NS en exploiteert, naast de Broodzaak, 17 vestigingen van Burger King en 4 La Place-vestigingen op Nederlandse stations. Daarnaast heeft HMSHost International vestigingen van Leon, ’t Koffiehuis en Bar Centraal op verschillende stations. In maart 2018 opende het ook de eerste Nederlandse vestiging van Pret A Manger op station Utrecht Centraal. Het contract voor de 29 Broodzaak-vestigingen met NS heeft een looptijd van tien jaar en is per direct goed voor een jaaromzet van €30 miljoen.

Reageer op dit artikel