nieuws

AH-klant klaagt in winkels over Bonusfolder

Branche & Bedrijf 16208

AH-klant klaagt in winkels over Bonusfolder

ZAANDAM – Veel klanten van Albert Heijn klagen momenteel over de bezorging van de Bonusfolder. Ze melden bij ondernemers en bedrijfsleiders dat ze de aanbiedingen niet ontvangen.

Onder meer AH-ondernemer Jos van den Berg in Uithoorn plaatste afgelopen week op zijn Facebookpagina een link naar het klachtenformulier van folderverspreider Axender. ‘Klanten spreken me aan in de winkel of sturen me een mail, omdat ze de Bonusfolder niet ontvangen. Sinds enkele weken is het een landelijk probleem.’

Klachten vanuit het hele land

Een rondgang op Facebook wijst uit dat inderdaad in meer supermarkten geklaagd wordt. Onder meer winkels van multifranchiser Hans Geveling en filialen in Veghel, Tilburg (de XL) en Zwolle schenken aandacht aan het probleem. Een belrondje van Distrifood naar verschillende AH-ondernemers bevestigt het probleem eens te meer. ‘Het is echt een drama in onze winkel, maar ik heb begrepen dat Albert Heijn bezig is met een
oplossing’, zeggen franchisers uit Zuid-Holland en Brabant.

AH: het valt wel mee

Volgens AH zelf valt het allemaal wel mee. ‘Axender bezorgt sinds week 19 de AH-folders. Niemand hoeft zich zorgen te maken, iedereen blijft de folder ontvangen. Ruim 80 procent ontvangt de folder op zaterdag of zondag en een klein deel krijgt de folder op maandag. Aangezien onze aanbiedingen lopen van maandag tot en met zondag gaan we ervan uit dat dit niet tot problemen leidt. In het najaar ontvangt iedereen de folder in het weekend’, zegt AH-woordvoerder Pauline van den Brandhof. ‘Sommige klanten zijn niet tevreden. Wij verwijzen naar Axender, zodat zij kunnen monitoren waar het mis gaat met de bezorging.’

‘Veel veranderingen in een keer’

Thomas Hopman, ceo van Axender, ziet de klachten ook binnenkomen, maar relativeert de situatie. ‘Eerder was het een zekerheidje voor de consument om de Bonusfolder op zaterdag te ontvangen. Dat is niet meer zo. Er is nu een uitloop tot en met maandag. En als een bezorger pas op dinsdag levert, heb je meteen 250 adressen die de folder niet op tijd ontvangen. Het zijn veel veranderingen in één keer. Een ander bezorgmoment, een andere verpakking. Dat is men niet gewend. In het begin ontvingen we honderden klachten, maar dat was te verwachten. We monitoren de situatie constant met Albert Heijn en hebben er een apart projectteam op zitten. We zitten op koers.’

Reageer op dit artikel