nieuws

Lidl stapt in Nederland in online boodschappen

Branche & Bedrijf 10253

Lidl stapt in Nederland in online boodschappen

HUIZEN – Lidl heeft concrete plannen om in Nederland te beginnen met de online verkoop van boodschappen. Het is nog niet duidelijk op welke manier Lidl dat gaat aanpakken en wanneer de discounter hiermee begint.

Hoofd marketing Jorieke de Vries van Lidl zei dit tijdens het congres What’s Going On in Retailing, waarover het webwinkelvakblad Twinkle schrijft. Lidl beperkte zich tot nu toe tot de verkoop van non-food en reizen via webwinkels.Het initiatief om met online boodschappen te beginnen komt vanuit de Nederlandse organisatie van Lidl.

De Vries ging tijdens het congres niet in op concrete vragen over timing en manier van werken. Voor Lidl is de online verkoop van boodschappen niet helemaal nieuw. Zo wordt in het Belgische Gent met fietsbezorgers gewerkt bij de dienst Lidl Simpl en wordt in de Verenigde Staten samengewerkt met Shipt. Plannen voor afhaalpunten op de thuismarkt in Berlijn werden geschrapt.

Update 19 april 2019: Twinkle heeft zijn verhaal na contact met Lidl aangepast op de site. Klik hier voor de versie waarin het blad de nadruk legt op de omzetgroei, maar lagere marges van de Lidl Nederland nonfood-webshop.

Reageer op dit artikel