nieuws

Dirk van den Broek heeft weer beste folder

Branche & Bedrijf 12403

Dirk van den Broek heeft weer beste folder

MAARSSEN – Dirk van den Broek heeft wederom de beste folder. De supermarktketen wint dit jaar naast de overall-prijs ook awards in de categorieën Supermarkt/slijterij en Online.

De Beste Folder Awards zijn donderdag uitgereikt tijdens het Catch the Shopper-event, eerder bekend onder de naam Hoera voor de folder. De winnaars zijn gebaseerd op de beoordeling van consumenten. Zij geven hun mening over aspecten als aantrekkelijkheid van de folder, scherpe aanbiedingen en bruikbaarheid van de aangeboden producten. Vooral het hebben van veel scherpe aanbiedingen is iets wat consumenten belangrijk vinden. ‘We zijn een nuchtere kruidenier, en erg trots op onze scherpe prijzen’, zegt promotiemanager Paul van Lenten namens Dirk bij het aannemen van een van de awards.

Dirk ook beste Online folder

Jos Timmer en Paul van Lenten nemen de awards in ontvangst. Foto: Detailresult

Opvallend is de prijs voor beste online folder. In deze categorie is Dirk onder meer Aldi, Lidl, Hoogvliet en Kruidvat de baas met een score van 8,3 op ‘scherpe prijzen’. Jos Timmer, teamcoördinator online marketing bij Detailresult, is blij met de hoge waardering. ‘Wij hebben geen webshop, maar doen altijd wat extra’s. Zo zorgen we ervoor dat de folder goed leesbaar is voor alle devices en overal te lezen is waar de klant dit wil.’ Behalve dat is er geen speciaal online concept voor de folder. Dat terwijl de sprekers op het Catch the Shopper-event het erover eens zijn dat retailers omzet mislopen als de online folder niet direct naar een productpagina linkt en qua design volledig mobile proof is.

Detailresult al eerder succesvol

Dirk won vorig jaar ook al drie awards en de jaren ervoor waren zowel Dirk als Dekamarkt succesvol. ‘Ik ben enorm trots dat Dirk voor de vierde keer in 5 jaar tijd deze prijs in ontvangst mag nemen’, citeert Detailresult Van Lenten vrijdag in een persbericht. ‘Dirk stelt de consument altijd centraal in de folder door kwalitatieve producten te brengen voor de laagste prijzen van Nederland. Week in week uit, jaar in jaar uit. Het is een kroon op ons werk dat de consument Dirk als beste folder beoordeelt.’

Beste Folder Awards

Andere winnaars dit jaar zijn Kruidvat (categorie Persoonlijke verzorging), Xenos (Warenhuizen), BCC (Elektronica), Hubo (Huis, tuin en dier), Lucardi (Mode en kleding) en Leen Bakker (Slapen en wonen). Nederlanders beoordeelden de folders met een gemiddelde van 7,35. De Dirk-folder scoorde een stuk hoger (8,42). De publieksprijs van initiatiefnemer DDMA Businessgroep Verspreidingen en retailadviesbureau Q&A is dit jaar voor de zevende keer uitgereikt.

Reageer op dit artikel