nieuws

Beerwolf breidt uit naar tien landen

Branche & Bedrijf 803

Beerwolf breidt uit naar tien landen

AMSTERDAM – De Nederlandse online bierwinkel Beerwulf breidt zijn activiteiten uit naar vijf nieuwe landen. Daarmee komt het totale aantal landen waar de e-tailer actief is op tien.

Dat zegt Marc Scholten van Beerwulf tegen Retailtrends. Beerwulf, dat financieel wordt gesteund door Heineken, wordt actief in Italië, Zwitserland, Oostenrijk, Spanje en Portugal. De nieuwe markten zijn geen toeval. Het zijn de landen waar het thuistapsysteem The Sub al actief is. Beide partijen gingen onlangs samen.

Inzet op pop-up-stores

De bierverkoper koos er recent in Londen voor om de naamsbekendheid te vergroten met een pop-up-store. Dat is iets wat de online bierverkoper ook in andere markten wil gaan doen. Winstgevend is de onderneming nog niet, vooral door dure logistiek. Daar wordt op verschillende manieren aan gewerkt. Het is de bedoeling dat de onderneming in de toekomst zelfstandig van Heineken gaat werken, al is niet duidelijk of de bierbrouwer zich dan ook helemaal terugtrekt. ‘Heineken is een investeerder die als geen ander begrijpt dat Beerwulf alleen succesvol kan zijn als we alle bieren verkopen, waar onze consument om vraagt’, aldus Scholten.

Reageer op dit artikel