nieuws

Albert Heijn koopt FoodFirst Network

Branche & Bedrijf 6113

Albert Heijn koopt FoodFirst Network
Foto: AH

AMSTERDAM – Albert Heijn neemt FoodFirst Network over. Dat is een onlineplatform voor gezonde leefstijl. Leden krijgen tegen betaling advies en tips over voeding, bewegen, slaap en ontspanning.

Bekende gezichten van het platform zijn Rudolph van Veen en Irene Moors. De supermarktketen, onderdeel van het beursgenoteerde Ahold Delhaize, maakte niet bekend welke prijs wordt betaald voor de start-up. De transactie wordt naar verwachting in het lopende kwartaal afgerond. De overname past volgens Albert Heijn in de strategie om voeding en gezondheid meer centraal te stellen.

Kansen voor klanten en werknemers Albert Heijn

De startup behoudt haar eigen merk en organisatie en blijft als zelfstandig platform actief. ‘Nadat de transactie formeel is afgerond, gaan beide partijen de mogelijkheden uitwerken die het platform biedt voor iedereen in Nederland die toegang heeft of wil krijgen. De samenwerking biedt uiteraard ook kansen voor speciale acties voor Albert Heijn-klanten en de honderdduizend medewerkers van Albert Heijn’, zo melden beide partijen in het persbericht.

FoodFirst past in ambitie Albert Heijn

Marit van Egmond: ‘Wij willen de supermarkt zijn die klanten helpt bij een gezondere levensstijl. Bijvoorbeeld met de introductie van veel gezonde producten zoals recent de pureersoepen, met transparante informatie over ingrediënten zoals suiker en vet, de introductie van een voedingswaardendashboard en natuurlijk ook met recepten op ons allerhande platform. Alle ingrediënten voor een beter leven geven dus, voor iedereen. FoodFirst Network past daarmee perfect bij onze ambitie.’

Enorme groei bereik FoodFirst

Managing director Jan Dekker van FoodFirst is ook blij. ‘Met deze stap krijgen wij in één klap een enorm bereik en dat past precies bij onze missie: zoveel mogelijk mensen helpen gezonder te leven. Het is heel gaaf om te horen dat Albert Heijn ons als belangrijke toevoeging aan hun propositie beschouwt – dat geeft ons een goed gevoel en het potentieel van ons platform groeit er exponentieel mee. Dat we binnen het AH-concern zelfstandig verder kunnen bouwen is natuurlijk een pré. Tegelijkertijd hebben wij veel zin in de samenwerking met de professionals van Albert Heijn.’

Reageer op dit artikel