nieuws

Albert Heijn benoemt nieuw managementteam

Branche & Bedrijf 14562

Albert Heijn benoemt nieuw managementteam
De nieuwe Albert Heijn-directie

ZAANDAM – Albert Heijn heeft met ingang van 6 mei een nieuw managementteam. Algemeen directeur Marit van Egmond heeft de eerste 100 dagen van haar directeurschap gebruikt om tot de samenstelling van het team te komen.

Volgens Albert Heijn komt de focus met het nieuwe managementteam te liggen op ‘specifieke groeigebieden, veranderende klantbehoeften en de ontwikkelingen in de foodretailmarkt.’

Cees van Vliet niet langer MT-lid

Opvallend is dat winkeldirecteur Cees van Vliet niet langer deel uitmaakt van het managementteam. Voor zijn functie moet nog iemand benoemd worden, zo blijkt uit het persbericht van Albert Heijn. ‘Aankondiging volgt snel’, staat te lezen bij de functie directeur winkels.

Kortere lijnen

Volgens Albert Heijn stuurt het nieuwe managementteam van het bedrijf alle winkel- en e-commerce activiteiten ‘geïntegreerd’ aan, met extra aandacht voor groeigebieden zoals vers, digital, e-commerce en foodservice concepten. Daarbij worden de lijnen binnen AH korter, wat het bedrijf flexibeler en klantgerichter zou maken.

Gesprekken tijdens eerste 100 dagen

Marit van Egmond is sinds februari algemeen directeur van Albert Heijn. In haar eerste honderd dagen heeft ze volgens AH intensieve gesprekken gevoerd met klanten door het hele land. Daarnaast sprak ze niet alleen met collega’s in winkels, distributiecentra en het hoofdkantoor, maar ook met franchisenemers, leveranciers, ondernemingsraad en belangenorganisaties. ‘Deze gesprekken leverden belangrijke inzichten op en leidden mede tot deze stap’, aldus AH.

Samenstelling directie

De nieuwe Albert Heijn-directie onder leiding van Marit van Egmond ziet er met ingang van 6 mei als volgt uit: Nic Brassey, HR directeur (ad interim), Arnoud van Daalen, directeur digitaal & klanten, Marco van Grinsven, directeur distributie & transport, Henk van Harn, directeur houdbaar & non-food, Rob Heesen, directeur foodservice & concepten, Constantijn Ninck Blok, directeur vers, Philip Padberg, directeur e-commerce, Hendrik Jan Roel, financieel directeur,  Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie, en een nog aan te kondigen directeur winkels.

‘Volgende fase voor AH’

De manier waarop mensen in Nederland bezig zijn met eten en drinken is enorm in beweging, besluit Marit van Egmond. ‘De foodretailmarkt is daardoor flink aan het veranderen. Dat biedt veel groeikansen. Met deze stap gaan we als één Albert Heijn een volgende fase in van ons bedrijf. En zetten we ons iedere dag maximaal in om klanten alle ingrediënten voor een beter leven te bieden. Voor iedereen. Ik kijk ernaar uit om dit met mijn nieuwe team te realiseren.’

Reageer op dit artikel