nieuws

Stockon stopt: ‘Helaas, de koek is op’

Branche & Bedrijf 5670

Stockon stopt: ‘Helaas, de koek is op’
Archieffoto

UTRECHT – Websuper Stockon zet per direct de bezorgservice stop.

Dat meldt Stockon op zijn website. ‘We zijn al een tijdje bezig met een investeringsronde, maar het is niet gelukt om de financiering op tijd rond te krijgen. Hierdoor zijn we helaas genoodzaakt om deze beslissing te nemen. We kijken terug op een prachtig jaar en we hopen dat we je leven een stukje makkelijker hebben gemaakt met onze service. We balen er enorm van dat hier een einde aan komt, maar willen jullie allemaal ook bedanken voor jullie vertrouwen, de leveringen die jullie hebben geplaatst en de positieve reacties die we hebben gekregen.’

Aan plannen voor 2019 geen gebrek

Afgelopen dinsdag was Stockon-ceo Stephan Bosman nog een van de sprekers van een nieuw congres van Emerce en Foodlog, Digital Food. Er is met geen woord over dit besluit gerept. Bosman vertelde trots over zijn bedrijf en de korte keten die Stockon realiseert, onder meer om aanwezige fabrikanten aan zich te binden. Ook zei hij kansen te zien in meer persoonlijke winkelmandjes en een customized webwinkel voor klanten. Mensen zonder huisdieren hoeven bijvoorbeeld geen hondenvoer in hun webwinkelomgeving te zien. Verder had hij het erover binnenkort niet alleen ’s avonds, maar ook in de ochtend thuis te bezorgen.

Mogelijke doorstart Stockon

De melding op Stockon.nl laat zien dat er nog wel ruimte is voor een doorstart: ‘We gaan de komende tijd bekijken of het mogelijk is om onze service opnieuw te starten, dus we houden je op de hoogte.’

Voor het digimag Food & E-commerce legde Stephan Bosman nog voor camera uit hoe het concept van Stockon werkte. Ook sprak Distrifood afgelopen najaar met de topman. Stockon had toen net aangekondigd vers assortiment toe te voegen. ‘Het gaat goed’, zei Bosman toen. ‘Begin september zijn wij begonnen met massamedia, tv-reclame. Sindsdien zien wij daaruit verdere groei. Consumenten pakken het goed op.’ Hij zei duizenden klanten en honderden orders per dag te hebben. ‘In die orde van de grootte moet je het zien. We zien dat we per dag een paar honderd klanten erbij krijgen. Een klant is bij ons iemand die één keer heeft besteld.’

Reageer op dit artikel