nieuws

AH wederom doelwit Wakker Dier

Branche & Bedrijf 1089

AMSTERDAM – Wakker Dier neemt in korte tijd voor de tweede keer Albert Heijn op de korrel wegens stunten met kip.

Wakker Dier is naar eigen zeggen het gestunt met keurmerkloos kippenvlees bij Albert Heijn ‘meer dan zat’.  De dierenrechtenorganisatie lanceerde maandag een nieuwe reclamespot en social media campagne om de marktleider op andere gedachten te brengen. Eind  februari hield Wakker Dier al een sms-actie waarbij willekeurige AH-vestigingen met sms’jes werden bestookt.

Meer aanbiedingen met kip

Afgelopen jaar werden volgens Wakker  Dier door alle supermarkten meer aanbiedingen van kippenvlees zonder keurmerk gedaan dan ooit te voren. Albert Heijn spande volgens de actiegroep de kroon met deze kip-kiloknallers. Twintig procent ervan was van het Zaanse bedrijf afkomstig. Hilhorst: ‘Door zoveel kiloknallers aan te bieden, houdt Albert Heijn de prijs van kippenvlees structureel laag. Door die focus op de laagste prijs, wordt er beknibbeld op dierenwelzijn.’

Kip als lokkertje

Volgens Wakker Die gebruikt AH goedkope kip om klanten naar de winkels te lokken. ‘De prijs voor de kippen: een beroerd, kort leven met weinig bewegingsruimte’, aldus Anne Hilhorst van Wakker Dier. Wakker Dier wil dat niet alleen AH, maar alle supermarkten alleen nog kippenvlees aanbieden met minimaal één ster van het Beter Leven keurmerk.

Het spotje van Wakker Dier:

Reageer op dit artikel