nieuws

‘Dirk had beste kerstcommercial’

Branche & Bedrijf 4826

‘Dirk had beste kerstcommercial’
kerstcommercial

VELSEN-NOORD – Dirk van den Broek had in december de beste kerstcommercial van de supermarktketens. Dat blijkt uit een onderzoek van reclameplatform Commercialreview.

Nederlanders konden tussen 17 en 31 december stemmen op hun favoriete kerstcommercial. Daarbij hadden ze de keuze tussen Albert Heijn, Jumbo, Plus, Lidl en Dirk.

Kerstcommercial Dirk kort, krachtig en nuchter

Dirk behaalde een eindcijfer van 7,8, gebaseerd op het kerstgevoel van de reclame, de algemene indruk en eventuele feedback. De stemmers vonden de commercial van Dirk anders dan die van andere supermarkten. Hij werd beoordeeld als kort, krachtig en hij speelt niet echt in op emoties. Dit werd gewaardeerd onder de nuchtere Nederlanders, stelt de prijsvechter in een persbericht.

‘Bevestiging van trouw blijven aan DNA’

Directeur Marcel Huizing: ‘Dirk staat bekend om zijn nuchtere karakter. Goede producten voor de laagste prijs van Nederland. Ook met Kerst. Ik vind het geweldig dat klanten dit waarderen en ons als hoogste beoordelen bij deze test. Dit bevestigt dat we trouw moeten blijven aan ons DNA en dat Nederland de boodschap van Dirk op prijs stelt.’ De kerstcommercial van Dirk stond in het teken van ‘Dubbel Feest: de feestdagen voor feestprijzen’.

Eerste commercialverkiezing

Commercialreview is een platform dat is opgericht om commercials te beoordelen. De competitie voor beste kerstcommercial was de eerste die het platform organiseerde. Het platform belooft bedrijven een goed beeld te geven van wat hun commercials doen in de hoofden en huiskamers van de mensen.

Reageer op dit artikel