nieuws

AH’er Postma naar Peapod voor online groei VS

Branche & Bedrijf 1273

AH’er Postma naar Peapod voor online groei VS

ZAANDAM – Ahold Delhaize benoemt Selma Postma tot nieuwe topvrouw van Peapod. Haar taak is om de onlineverkopen van het supermarktconcern in de Verenigde Staten te laten groeien.

Postma zal vanaf 1 januari nieuwe brand president zijn van de onlinedochteronderneming van Ahold Delhaize, meldt het concern in een persbericht. Ze werkt al bijna 20 jaar bij Albert Heijn en is sinds 2014 algemeen manager voor e-commerce. Hier heeft Postma een jaarlijkse verkoopgroei van 20 procent gerealiseerd.

Omnichannel-retailer

Postma en haar team waren onder meer verantwoordelijk voor de transformatie van AH naar een omnichannel-retailer door Ah.nl en de Appie-app te optimaliseren. Recentelijk werd nog de voice-assistent Google Assistent aan de app toegevoegd. Frans Muller, Ahold Delhaize-topman, zegt in het persbericht: ‘Ik ben heel enthousiast dat Selma deze belangrijke rol bij Peapod gaat vervullen, het is een van onze grote lokale merken in de Verenigde Staten, waar we de e-commerce-groei verder willen versnellen. Haar vergaande kennis van foodretail en online expertise maken Selma de juiste persoon om Peapod naar de volgende fase te begeleiden.’

Functie na ruim een jaar weer vervuld

De benoeming komt ruim een jaar nadat voorganger Jennifer Carr-Smith haar positie als president bij Peapod neerlegde. De taken zijn tijdelijk waargenomen door Walt Lentz, eerder verantwoordelijk voor de supply chain en operations.

Peapod 12 procent groei

Deze week bleek uit de kwartaalcijfers dat Peapod bijna 12 procent online groei liet zien. Dit percentage is een stuk lager dan in de Benelux: Bol.com en AH.nl waren goed voor 33,2 procent meer omzet. Ahold Delhaize rekent erop tegen 2020 minstens €5 miljard online omzet te behalen.

Lees ook: Postma (Albert Heijn): online naar vijf procent

Reageer op dit artikel