nieuws

Boon: verhaal vertellen aan klant is lastig

Branche & Bedrijf 1217

Boon: verhaal vertellen aan klant is lastig

VOORSCHOTEN – Het is en blijft lastig om het verhaal achter je producten te vertellen aan klanten. Dat zegt Willem Boon, commercieel directeur bij Boon Food Group.

Willem Boon is een van de sprekers tijdens het Nationale Verscongres, dat vandaag plaatsvindt.

‘Komen niet om plaatjes te kijken’

Volgens hem zijn er voldoende verhalen te vertellen over het versassortiment in de supermarkt, maar is het moeilijk om dat bij klanten tussen de oren te krijgen. Boon noemt als voorbeeld de ambachtelijke slagerij, die bij Boon’s Markt in zoveel mogelijk winkels zal worden geïmplementeerd. Het verhaal achter het vlees van Boon wordt verteld via beeldmateriaal op de afdeling, maar het aantal mensen dat dit ziet, is beperkt. ‘We doen heel veel, maar om hetgeen je doet duidelijk te maken aan de klant, is lastig. We steken er veel energie in, maar de meeste mensen krijgen er weinig van mee. Dan wijs je mensen op de signing, maar krijg je te horen: We komen hier niet om plaatjes te kijken.’

Boon’s Markt in transformatie

Volgens Willem Boon zit Boon’s Markt midden in een transformatie, waarin steeds meer MCD-winkels worden omgebouwd naar de nieuwe formule. Daarnaast is het bedrijf recent verhuisd van Sliedrecht naar Dordrecht. De naam Boon Sliedrecht is sinds dat moment veranderd in Boon Food Group. Behalve de retailactiviteiten met MCD en Boon’s Markt, vallen daar ook de export-tak, de zorgtak en de groothandelsactiviteiten onder. Zo levert Boon onder meer aan supermarktketen Sahan, Agrimarkt, 2 Brüder en Ter Huurne.

Reageer op dit artikel