nieuws

Picnic stijgt fors door in Twinkle 100

Branche & Bedrijf 2069

WOERDEN – Picnic is liefst 68 plaatsen gestegen in de Twinkle 100, de ranglijst van grootste webwinkels in Nederland. Picnic stond vorig jaar nog 93e, met €13,5 miljoen omzet. Nu neemt Picnic met €75 miljoen plek 25 in.

Picnic stijgt fors door in Twinkle 100

Daarmee is de app-only supermarkt de derde foodretailer op de ranglijst die wordt samengesteld door e-commerce magazine Twinkle. Albert Heijn staat op plek vijf in de lijst, met een geschatte omzet van €480 miljoen in 2017. Vorig jaar nam AH dezelfde positie in, toen met een geschatte omzet van €400 miljoen. Jumbo steeg vier plekken van 15 naar 11, en zette online zo’n €175 miljoen om in 2017.

Twinkle 100 jaarlijkse ranglijst

De Twinkle 100 is een jaarlijks verschijnende ranglijst van de 100 grootste webwinkels in Nederland. Alle omzetten in de lijst gaan over het jaar 2017. Behalve de genoemde drie supermarktformules staan ook Plus (plek 44, omzet €40 miljoen) en Lidl (74e, €23 miljoen) in de top 100. Twinkle publiceert ook de nummers 101 tot en met 250. In die lijst staan ook Detailresult (het moederbedrijf van Dirk en Dekamarkt, 166e, €10 miljoen) en Hoogvliet (186e, omzet: €8 miljoen).

Bol.com wederom bovenaan

Lijstaanvoerder van de Twinkle 100 is net zoals voorgaande jaren Ahold-dochter Bol.com, met een dikke €1,2 miljard omzet. Coolblue, Zalando en Wehkamp nemen de plekken 2 tot en met 4 in. HelloFresh staat met een geschatte omzet van €120 miljoen op een 12e plek.

Zie ook: AH online groeit naar €400 miljoen

Reageer op dit artikel