nieuws

Verstappen blij met veroordeling Picnic

Branche & Bedrijf 4086

BARCELONA – Formule 1-coureur Max Verstappen is blij dat online supermarkt Picnic is veroordeeld tot het betalen van een schadevergoeding voor een Facebook-parodie. ‘Het was duidelijk bedoeld om meer winst mee te behalen.’

Verstappen blij met veroordeling Picnic
Foto: EPA

Picnic werd onlangs veroordeeld tot het betalen van €150.000 voor het spotje dat in 2016 op social media werd geplaatst als reactie op een reclame van Jumbo met Verstappen in de hoofdrol om de online activiteiten te promoten. In Het Financieele Dagblad zegt Verstappen hierover. ‘Natuurlijk ben ik blij met die uitspraak. Ze probeerden om het er grappig uit te laten zien, maar het was duidelijk bedoeld om meer winst mee te behalen en om hun eigen merk groter te maken. Het gaat ook om de toekomst. Je moet laten zien dat ze dit niet zomaar kunnen doen.’

Paal en perk stellen

Zijn zaakwaarnemer Raymond Vermeulen vindt het niet vreemd dat een coureur die veel geld verdient toch een schadeclaim indient tegen een bedrijf als Picnic. ‘Ik begrijp wel dat het niet op sympathie kan rekenen. Maar we moeten er paal en perk aan stellen. Kijk, als de TV Kantine een keer een parodie maakt, prima. Dat is humor.’ De actie van Picnic noemt Vermeulen echter ‘een commerciële activitatie’.

€1 miljoen voor plek op de helm

Verstappen is komend weekend de publiekstrekker tijdens de Jumbo Racedagen in Zandvoort, die al bijna uitverkocht zijn. Het Financieele Dagblad meldt op basis van bronnen dat Jumbo jaarlijkst €1 miljoen overmaakt om op op de helm van de Nederlandse coureur te staan.

Reageer op dit artikel