nieuws

Lidl pronkt met uitslag prijsonderzoek

Branche & Bedrijf 21618

Lidl pronkt met uitslag prijsonderzoek

AMSTERDAM – Discounter Lidl pronkt in de landelijke media met de uitkomst van de prijspeiling supermarkten van de Consumentenbond die eerder deze week naar buiten kwam. ‘Bij Lidl heeft u dus áltijd meer boodschappen voor uw geld’, is de conclusie.

De advertentie heeft als kop ‘Lidl is wederom de goedkóópste van Nederland. De keten verwijst hierbij naar het deel van de prijspeiling dat over huismerken gaat. Deze is voorzien van een grafiek die lijkt op degene zoals de Consumentenbond die heeft gepubliceerd. Belangrijk verschil is dat in het maartnummer van de Consumentengids eerst Aldi wordt genoemd en daarna pas Lidl. In de advertentie staat Lidl bovenaan en wordt aanzienlijk groter weergegeven dan Aldi, dat met dezelfde score uit de test kwam. De twee prijsvechters zijn allebei volgens de Consumentenbond met huismerken 15 procent goedkoper dan het branchegemiddelde. Dirk is met een prijsverschil van 10 procent de nummer drie in dit onderzoek, samen met de goedkope prijslijn bij Hoogvliet.

Albert Heijn speelt in op winterweer

Lidl is niet de enige partij met paginagrote advertenties in de dagbladen. Ook Albert Heijn adverteert met een speciale pagina. De marktleider speelt daarbij onder het motto ‘Bibberrrr-bonus, aanbiedingen waar je warm van wordt’ in op de temperaturen onder nul op dit moment in Nederland. De aanbiedingen betreffen traditionele winterkost als het AH Erwtensoeppakket, AH Veluwse rookworsen, katenspek, roggebrood, gerookte spekreepjes en -blokjes alsmede literpakken Chocomel en flessen glühwijn.

winteraanbiedingen Albert Heijn

Reageer op dit artikel