nieuws

Distrifood haalt top-marketeer Sharp naar Nederland

Branche & Bedrijf 2333

Distrifood haalt top-marketeer Sharp naar Nederland

Distrifood haalt samen met zusterblad Foodmagazine en activatieplatform en Sanoma-dochter SCOUPY top-marketeer Byron Sharp naar Nederland. Sharp kreeg mondiale bekendheid met zijn bestsellers ‘How Brands Grow’.

 Meer weten over Byron Sharp en het volledige programma? Ga naar www.howbrandsgrow.nl. Plaats en tijd: Donderdag 22 maart, Fokker Terminal, Binckhorstlaan 249, Den Haag.


De boeken van Sharp gelden in veel marketing-georiënteerde bedrijven als ‘de bijbel van de marketing-strategie’. In een interview op Foodmagazine.nl kraakt de gerenommeerde professor harde noten: ‘Er is een gebrek aan discipline bij fabrikanten om te letten op het onderscheidend vermogen van verpakkingen. Dat is niet verwonderlijk omdat weinig marketeers hun eigen onderscheidend vermogen goed en meetbaar in kaart hebben gebracht. Ze baseren zich op aannames als ze analyseren hoe klanten hun merk opmerken of herkennen in het schap (of in de media). Dit wordt nog verergerd door een gebrek aan inzicht in hoe consumenten hun categorie ‘lezen’, navigeren door het aanbod.’

Sharp is niet de enige spreker op het event dat Distrifood mede initieert op donderdag 22 maart 2018 in de Fokker Terminal in Den Haag, met de titel ‘How Brands Grow… in a digital world’. Het optreden van Sharp wordt voorafgegaan door bijdragen van andere bekende nationale en internationale marketingexperts. Gedurende de dag wordt er ingegaan op de kansen en bedreigingen van de snelle digitale ontwikkelingen in marketing en media voor de moderne marketeer. De bezoeker krijgt daarnaast inzicht in ‘best practices’.

Meerdere topsprekers op event

Alles komt uiteindelijk samen in de keynote en de college tour met Byron Sharp, waarin hij zijn visie een nieuwe, actuele dimensie geeft. Echter het evenement opent met Wiemer Snijders, marketing- en merkadviseur The Commercial Works. Hij vat de key-learnings uit ‘How Brands Grow’ samen en deelt met de bezoekers primeurs uit recent toonaangevend onderzoek. Deze bewijzen hoe actueel het thema is. Daarna nemen topsprekers de bezoekers mee in een herdefinitie van ‘Purpose’, de belangrijkste ontwikkelingen in media en marketing en de kracht van toegepaste data.

Jim Stolze, oprichter van Aigency en co-founder SingularityU The Netherlands, laat zien hoe ver technologie eigenlijk al is en laat bezoekers nadenken over de impact van ontwikkelingen van hun merk. Praktijkcases bewijzen de kracht van data-driven marketing en nieuwe media. Faris Yakob, co-founder van Genius Steals, spreekt voor de eerste keer in Nederland en verklapt het geheim van ‘online overtuigend aandacht winnen’, zoals hij dat deed voor Coca-Cola, InterContinental en Nestlé.

Aart Jan van Triest, voormalig CMO van Royal FrieslandCampina, neemt de deelnemers mee in een digitaal gedreven marketing-succesverhaal van een grote Fast Mover.

Lees ook: Top-event rondom Byron Sharp: ‘Weinig marketeers kennen eigen onderscheidend vermogen’

Meer weten over Byron Sharp en het volledige programma?
Ga naar www.howbrandsgrow.nl
Donderdag 22 maart, Fokker Terminal, Binckhorstlaan 249, Den Haag.

Reageer op dit artikel