nieuws

Aldi investeert in duurzaamheidscampage

Branche & Bedrijf 2907

Aldi investeert in duurzaamheidscampage

CULEMBORG – Prijsvechter Aldi start een zes weken durende campagne om consumenten te wijzen op alle duurzaamheidsinitiatieven van de onderneming. ‘Door te benadrukken dat ‘verantwoord prima samengaat met ‘voordelig’ zet Aldi zich in om een duurzame consumptie te stimuleren.’

Dat schrijft Aldi in een persbericht. ‘Wij zien het als onze verantwoordelijkheid om voor een brede groep klanten verantwoorde, betaalbare en gezonde levensmiddelen toegankelijk te maken. Verantwoorde producten voor een echte Aldi-prijs’, aldus manager Corporate Responsibility Nadie Winde. De campagne begint tijdens de Bewuste Visweek en sluit af met de Fairtrade Week. ‘Gedurende zes weken zijn duurzame producten met keurmerken als ASC, MSC, Fairtrade, Beter Leven en UTZ duidelijk herkenbaar in de winkels. Ook biologische producten krijgen de nodige aandacht. Tevens zijn er extra duurzame aanbiedingen. Klanten worden geïnformeerd via verschillende kanalen.’

Aanbod biologisch verdubbeld

Aldi wijst erop dat afgelopen jaar het aanbod biologische producten in de Nederlandse winkels is verdubbeld en dat er voor de komende periode nog nieuwe initiatieven op stapel staan. ‘We zien een groot potentieel voor vlees, zuivel en groente en fruit. We merken dat dit ook steeds belangrijker wordt voor de consument. We bekijken de komende tijd hoe we hen hierin beter tegemoet kunnen komen’, aldus Nadie Winde.

Nieuw inkoopbeleid soja, vis en thee

Ook op andere vlakken wil Aldi de komende periode nieuwe stappen zetten p het gebied van duurzaamheid. ‘We hebben al veel bereikt, maar we zijn er nog niet. De komende periode introduceren wij nieuw inkoopbeleid voor de categorieën hout, papier en karton, katoen, soja, vis en thee. Ook zetten we in op de verdere verduurzaming van de groente- en fruitteelt.’

Dierenbescherming positief over campagne

De onderneming haalt in het persbericht verschillende instanties aan die positief zijn over de ontwikkelingen binnen Aldi op het gebied van duurzaamheid. Femke-Fleur Lamkamp van de Dierenbescherming: ‘Het valt te prijzen dat Aldi dit najaar haar assortiment aan duurzame artikelen onder de aandacht brengt. Zo wordt het consumenten makkelijk gemaakt om diervriendelijkere producten te kiezen die beter zijn voor mens en milieu.’

Reageer op dit artikel