nieuws

Download: ‘Wees op je hoede voor Picnic’

Branche & Bedrijf 3563

Download: ‘Wees op je hoede voor Picnic’

DOETINCHEM – Distrifood biedt een nieuwe service aan: downloads. Deze keer een interview met Walther Ploos van Amstel die uitlegt hoe supermarktformules hun logistiek moeten aanpakken.

Het complete interview met Ploos van Amstel staat in de laatste editie van Foodmagazine. Daarin prijst de lector City Logistics met name Picnic. ‘Iedereen moet op zijn hoede zijn voor Picnic, want zij snappen het. Dat concept valt niet meer te kopiëren. Ze hebben al negen procent van de online markt en dat is knap. Het zal me niet verbazen als ze op den duur, zonder Boni, rechtstreeks de producten halen bij de leveranciers.’

Voortrekkersrol van Albert Heijn

Ook praat de lector City Logistics in het interview over de voortrekkersrol van Albert Heijn op het gebied van logistiek. ‘Albert Heijn is een powerhouse in logistiek. De kennis zit bij Albert Heijn, maar hebben ze gedeeld met de concurrenten. Waarom? Albert Heijn heeft gezegd: wij zijn niet elkaars concurrenten, dat is het low-cost kanaal en dat zijn Aldi en Lidl.’

Elektrisch trekkertje aan de rand van de stad

Daarnaast legt hij uit welke nieuwe stappen supermarkten moeten maken binnen logistiek. ‘Je moet als supermarkt gaan nadenken over ontkoppeling aan de rand van de stad. Zet bijvoorbeeld producten daar af in een city-box, waarna een elektrisch trekkertje de boodschappen naar de winkels brengt. Dat is ook goed voor dc’s, want de planning loopt immers in de soep als vrachtwagens te laat terugkomen. Supermarkten staan gelukkig ook open voor nieuwe ontwikkelingen.’

Download hier het complete interview met Ploos van Amstel >>>>>>>>

Voor abonnees van Foodmagazine is het verhaal gratis te lezen >>>>>>>>>>>

Reageer op dit artikel