nieuws

Philips start test navigatie in super

Branche & Bedrijf 1961

Philips start test navigatie in super

AMSTERDAM – Philips is bezig een test op te zetten met navigatie in supermarkten. De klant krijgt voor het schap een bericht op basis van plaatsbepaling met LED-lampen.

Dat zegt Dirk Essing,  Senior Business Development Manager Smart Retail Concepts van Philips tegenover shoppermarketingupdate. Het experiment moet in het derde kwartaal dit jaar van start gaan en borduurt voort op een test met de MediaMarkt in Eindhoven. Door te positioneren op basis van frequenties van LED-lampen is de positie van de klant tot op centimeters te bepalen.

Ook A-merken bij test betrokken

Bij de test zijn niet alleen enkele supermarkten betrokken, maar ook enkele merkfabrikanten, aldus Essing tegen de website. ‘Uiteindelijk is het aan de markt om een creatieve invulling te geven aan de klantbenadering. Je kunt denken aan tal van scenario’s, waarbij je de klant in de nabijheid van je product menusuggesties, kortingen of andere informatie presenteert. De retail zelf kan komen met bijvoorbeeld cross-sellkansen. Zodra wordt gesignaleerd dat de klant bij het schap met aardbeien staat, kun je hem een notificatie voor een slagroomaanbieding sturen.’

Vakkenvullers worden productiever

In Amerika zou de techniek nu al gebruikt worden om vakkenvullers aan te sturen zodat zij niet in elkaars nabijheid werken en daardoor de productiviteit omhoog gaat.

Reageer op dit artikel