nieuws

AH op vingers getikt om gratis blikje Bavaria 3.3

Branche & Bedrijf 3108

AH op vingers getikt om gratis blikje Bavaria 3.3
Een bezorger van Albert Heijn.

AMSTERDAM – Albert Heijn is op de vingers getikt door de Reclame Code Commissie (RCC). De supermarktketen had bij online bestelde boodschappen een blikje Bavaria 3.3 gratis verstrekt.

Gratis alcoholhoudende dranken verstrekken is in strijd met artikel 20 van de Reclamecode voor alcoholhoudende dranken, zo laat de RCC weten. Een klant die het blikje Bavaria 3.3 ontving bij zijn bij Albert Heijn bestelde boodschappen had op basis van dat artikel een klacht ingediend bij de commissie.

RCC:  AH had beter moeten weten

Albert Heijn stelt in een reactie dat het meesturen van een blikje Bavaria 3.3 abusievelijk is gedaan. De voorzitter van de RCC merkt daarbij op dat van een landelijke winkelketen als Albert Heijn mag worden verwacht dat ze bij promotiecampagnes de regels omtrent alcoholhoudende drank in acht neemt. AH zegt maatregelen te nemen om herhaling te voorkomen. Omdat de commissie van mening is dat Albert Heijn deze maatregelen eerder had moeten nemen, luidt het eindoordeel dat de verweerder niet meer in strijd met artikel 20 mag handelen.

Bavaria 3.3 werd recent gelanceerd

Bavaria kondigde in maart de lancering van Bavaria 3.3 aan. Volgens de brouwer is het een biertje ‘een premium lager beer, lager in alcohol (3,3%), maar met behoud van de authentieke smaak van Bavaria Premium Pilsener’.

Reageer op dit artikel