nieuws

Beej Benders breidt uit met naburig pand

Branche & Bedrijf 2726

Beej Benders breidt uit met naburig pand

VENLO – Ondernemer Geert Benders gaat zijn vershal Beej Benders in Venlo uitbreiden met 350 vierkante meter.

De uitbreiding is mogelijk nu Benders het pand naast de vershal erbij kan betrekken.

Benders denkt aan bierbrouwerij

De Limburger wil hier een ruimte creëren waar producten op ambachtelijke wijze tot stand komen. ‘Er is nog niets concreets te vertellen over de precieze invulling, maar ik denk bijvoorbeeld aan een bierbrouwerij en een plek voor het maken van ijs, limonade en cider,’ aldus Benders.

Stap verwijderd van traditionele supermarkt

Wanneer de nieuwe ruimte voor het eerst toegankelijk is, is op dit moment niet bekend. ‘Dat zou eind dit jaar kunnen zijn, maar ik denk eerder aan begin 2018.’ Met de toevoeging lijkt Beej Benders weer een stap verder verwijderd van het concept van de traditionele supermarkt. En dat is volgens de ondernemer ook precies de bedoeling. ‘Ik wil steeds verder weg van die supermarkt, meer de kant op van concepten zoals Eataly.’

Ambassadeur van de winkel

Beej Benders is nu een maand of vijf open. Onlangs heeft de ondernemer een onderzoek uitgevoerd onder 750 klanten om te kijken hoe het zit met het imago van zijn nieuwe concept. ‘We hebben klanten de vraag gesteld of ze Beej Benders bij meerdere personen zouden aanraden. Met andere woorden, of ze als het ware ambassadeur zijn van onze winkel. Het percentage was enorm. Ik heb dit onderzoek eerder uitgevoerd bij mijn Plus-winkels en daar lag het percentage ambassadeurs rond de 31. Bij Beej Benders is dat maar liefst 82 procent. Het concept wordt duidelijk omarmd.’

Horecatak grootste uitdaging

De uitvoering van de horecatak was volgens Benders in het begin de grootste uitdaging, maar dat gaat inmiddels een stuk beter. Voor de opening schatte Benders in dat de retailtak verantwoordelijk zou zijn voor 75 procent van de omzet. Op dit moment haalt horeca echter 40 procent van de omzet binnen. ‘Je ziet dat we in horeca de grootste stappen maken, want dat was in het begin echt nieuw voor ons’, zegt Benders.

Geen groot marketingbudget

Hij is tevreden over hoe het nu gaat, ‘maar zowel op conceptueel als organisatorisch vlak moeten we ons doorontwikkelen. Beej Benders heeft bijvoorbeeld, in tegenstelling tot een supermarktketen, geen groot marketingbudget. Op dit moment hebben we nog relatief weinig klanten uit Duitsland. Het kost tonnen om daar een goede marketing op te zetten, dus we moeten bekijken hoe we dat het beste kunnen aanpakken.’

Reageer op dit artikel