nieuws

Plus bouwt Express-dienst fors uit

Branche & Bedrijf 2172

Plus bouwt Express-dienst fors uit
Foto: Herbert Wiggerman

UTRECHT – Plus bouwt de online dienst Plus Express het komende jaar sterk uit. De snelle online bestelservice is nu bij zo’n zestig winkels beschikbaar. Eind dit jaar moet de teller op tweehonderd staan.

Dat zegt manager online/e-commerce bij Plus Tamara Smith-Zonneveld in een interview met Foodmagazine. Klanten die een bestelling doen bij die winkels, kunnen hun boodschappen diezelfde dag nog thuisbezorgd krijgen of afhalen. De dienst werd afgelopen jaar in juli gelanceerd bij vier vestigingen van de supermarktketen en werd de afgelopen maanden al uitgebreid naar zestig vestiging. De ambitie voor het lopende jaar betekent een ruime verdrievoudiging van het huidige aantal. De Plus Express-service draait naast de reguliere websupermarkt van Plus met een langere levertijd. Via Plus Express zijn alle producten uit het complete assortiment van de betreffende supermarkt te bestellen. Order picken gebeurt in de winkel.

Landelijk nog weinig ruchtbaarheid

In het interview vertelt Smith-Zonneveld tevreden te zijn over hoe het met Plus Express gaat. ‘‘Plus Express loopt prima, de resultaten zijn zelfs boven verwachting. Inmiddels zijn zo’n zestig winkels aangesloten. Het streven is eind dit jaar tweehonderd vestigingen te hebben die Plus Express aanbieden. We zien dat Express inspeelt op de klantbehoefte. Landelijk hebben we er nog weinig ruchtbaarheid aan gegeven, omdat we eerst een betere dekking willen.’

Klanten moeten misschien nog wennen

Plus heeft nog geen onderzoek gedaan naar het specifieke klantprofiel van mensen die gebruik maken van de snelle bezorgservice. ‘ Wat we wel zien, is dat er meer gebruik van wordt gemaakt door particulieren dan door zakelijke klanten. Qua ordergrootte is er een verschil met Vandaag voor Morgen, waar bestellingen wat groter zijn.’ De prijsstelling van de dienst, €8,50 voor bezorging, vindt Smith-Zonneveld gerechtvaardigd, vertelt ze in het interview. ‘Maar ik snap ook dat zowel ondernemers als klanten misschien nog moeten wennen aan het feit dat er aan een service als deze extra kosten verbonden zijn. In de aanloop naar de lancering hebben we diverse tarieven uitgeprobeerd. De huidige bedragen vinden wij marktconform.’

Lees het hele interview op Foodmagazine.nl (alleen voor abonnees van FM) >>>

Reageer op dit artikel