nieuws

HelloFresh personaliseert maaltijdboxen

Branche & Bedrijf 1723

HelloFresh personaliseert maaltijdboxen

AMSTERDAM – Klanten van Hello Fresh  kunnen hun maaltijdbox voortaan nog verder afstemmen op hun persoonlijke voorkeuren zoals een snelle bereiding of een focus op calorie-inname.

Dit meldt de leverancier van maaltijdboxen in een persbericht. Naast de reeds bestaande ‘Original’, ‘Family’ en ‘Veggie’ box, kunnen klanten nu ook kiezen voor een voorkeur gefocust op de calorie inname, een voorkeur voor snel te bereiden recepten en een voorkeur voor zogenaamde ‘discovery’ gerechten, die bedoeld zijn voor avontuurlijke thuischefs.

Alsluiten op levensstijl

Hello Fresh zegt het aanbod hiermee nog beter aan te willen laten sluiten op de behoefte en levensstijl van hun afnemers. Bovendien breidt Hello Fresh het receptaanbod uit: waar klanten eerder nog uit negen recepten konden kiezen, kunnen zij nu hun box wekelijks samenstellen op basis van tien gerechten.

Hello Fresh: ‘eten is iets persoonlijks’

Volgens Hello Fresh ceo Maartje Frederiks is eten iets heel persoonlijks en daar wil Hello Fresh op inspelen. ‘Met de diverse voorkeuren kies je elke week de recepten die het beste bij jou passen. Wat voor iedere voorkeur hetzelfde blijft is variatie: de receptsuggesties die klanten bij hun persoonlijke voorkeur te zien krijgen bieden altijd een gezond weekmenu met voldoende afwisseling. Maar je kunt zelf altijd wisselen of andere gerechten kiezen als je liever iets anders eet.’

Box voor feestdagen

Hello Fresh speelt vaker in op de klant. Met de kerstdagen konden klanten uit vier speciale kerstboxen bestellen. Klanten hadden de keuze uit de Kerstbox Original, de Kerstbox Veggie, de Kerstbox Deluxe (met gerechten voorzien van een Italiaans tintje) en een gourmetbox. Ook kon er een wijnarrangement worden besteld en een kaasplankje met vier verrassende Nederlandse en Belgische kaassoorten.

Hello Fresh marktleider

HelloFresh is in 2012 door Maartje Frederiks gestart in de Benelux. Het bedrijf is marktleider in het bezorgen van maaltijdboxen. In 2015 lanceerde AH, de grootste online foodverkoper in Nederland, een eigen maaltijdbox. De Nederlandse markt voor maaltijdboxen is inmiddels meer dan €225 miljoen waard.

Reageer op dit artikel