nieuws

Koornneef: ‘Meerdere Jumbo’s aangeboden’

Branche & Bedrijf 5684

Koornneef: ‘Meerdere Jumbo’s aangeboden’
Edward Koornneef (archieffoto)

NAALDWIJK – Ondernemer Edward Koornneef, die recent de overstap maakte van Albert Heijn naar Jumbo, heeft naar eigen zeggen meerdere Jumbo’s ter overname aangeboden gekregen.

‘Bij sommige winkels ben ik wel honderd keer geweest om te kijken’, aldus Koornneef. Hij deed de uitspraak tijdens een bijeenkomst van Agro Business Club Westland, waar hij een van de sprekers was en waar agf.nl over schrijft.

‘Ik ben maar een kruideniertje’

Koornneef begon zijn praatje volgens het branchemedium met de woorden ‘Ik ben maar een kruideniertje. Met drie winkeltjes probeer ik mijn best te doen.’ Recent werd bekend dat Koornneef bezig is met een Jumbo Foodmarkt in Naaldwijk. ‘We willen een kopie van Breda worden. De andere Foodmarkten vind ik niet goed genoeg. Daarnaast gaan we het horecagedeelte aanvullen met een eigen cateringafdeling’, zegt Koornneef hierover.

Stroeve onderhandelingen

De ondernemer vertelde verder dat de onderhandelingen om de overstap naar Jumbo te maken, tot drie keer toe vastliepen. Uiteindelijk vonden beide partijen elkaar eerder dit najaar alsnog. Daarnaast nam hij, via partner Marieke Vijverberg, in de zomer al de Jumbo in Oud-Beijerland over. Het hadden er meer kunnen zijn, verklapt Koornneef. ‘We hebben meerdere Jumbo’s ter overname aangeboden gekregen. Bij sommige ben ik wel honderd keer geweest om te kijken. In Oud-Beijerland was ik er na vijf minuten uit.’

Koornneef heeft baat bij overstap

De overstap is vooralsnog een succes, zegt Koornneef. ‘In Naaldwijk noteren we na vier weken al een 20% groei. Het enige dat we gedaan hebben, is dat we schoongemaakt hebben, lokale producten hebben toegevoegd en onze naam op de gevel hebben geplakt. In Wateringen draaien we een 35% hogere omzet dan vorig jaar. Wat we daarvoor gedaan hebben is twee kassa’s en een nieuwe groententafel aangeschaft. Moet je nagaan wat er allemaal nog meer mogelijk is’, citeert agf.nl hem.

‘Geen wc-papier meer’

Koornneef deed ook nog een voorspelling voor de toekomst. ‘Ik denk dat we over tien jaar geen toiletpapier meer verkopen. Met de Jumbo versmarktformule willen we het grootste grootste foodassortiment van Nederland verkopen tegen de laagste prijs. Een enorme uitdaging waar ik met veel plezier naar uitkijk. Want hoe krijg je uitgelegd dat je in een Foodmarkt goedkoop kan zijn, dat is een kwestie van tijd.’

Distrifood is nu ook actief op Facebook. Like ons en blijf op de hoogte. >>>

Reageer op dit artikel