nieuws

Jumbo vergroot online penetratie tot 14%

Branche & Bedrijf 2796

Jumbo vergroot online penetratie tot 14%

VEGHEL – Jumbo heeft het afgelopen half jaar een groei in penetratie onder online kopers doorgemaakt van 8% in maart tot nu 14%.

Dat blijkt continu onderzoek van Supermarkt en Ruimte onder 1500 consumenten. ‘Van alle ondervraagde consumenten geeft 12% in algemene zin aan wel eens een product te kopen dat ook in de supermarkt verkrijgbaar is. Ruim de helft (59%) van deze doelgroep is georiënteerd op Albert Heijn.

Jumbo groeit door

Jumbo heeft het afgelopen half jaar een flinke groei doorgemaakt van 8% in maart tot nu 14%’, aldus het onderzoeksbureau. De frequentie waarmee de ‘gemiddelde’ consument online supermarktaankopen noemt Supermarkt en Ruimte erg laag: ‘ongeveer de helft van deze doelgroep bestelde langer dan 2 weken geleden voor het laatst een supermarktproduct online’.

Gezinnen uit het westen kopen

Uit het continue onderzoek blijkt verder dat 1,3 procent van de supermarktomzet via het online kanaal gaat. Supermarkt en Ruimte komt daarmee op een omzet van circa € 441 miljoen. De gemiddelde besteding per online bestelling bedraagt circa € 90,-. De belangrijkste doelgroep vormen gezinnen met kinderen, merendeels woonachtig in het westen van het land.

 

 

Reageer op dit artikel